Zalando viert Earth Day met nieuwe campagne

Crea / News / Sustainability

​Vandaag is de 50ste editie van Earth Day, een dag waarop we wereldwijd stilstaan bij onze manier van leven en het effect ervan op de natuur. Zalando draagt zijn steentje bij met de lancering van een nieuwe duurzaamheidscampagne, waarmee het de aandacht vestigt op de ambitieuze visie om een duurzamer modeplatform te worden. De campagne ‘Een collectieve aanpak. Duurzaamheid bij Zalando.’ laat zeven Zalando-medewerkers aan het woord voor wie duurzaamheid een belangrijk thema vormt. Daarnaast vind je de hele dag door inspiratie en informatie over meer duurzame mode op de Zalando-startpagina.

Voor het derde deel van Zalando’s duurzaamheidscampagne vertellen zeven medewerkers over hun manier om duurzamer te leven. De campagne is onderdeel van Zalando’s ambitieuze duurzaamheidsstrategie ‘do.MORE’ en volgt op de eerste ​duurzaamheidscampagne en exclusieve designer collectie ‘Small Steps. Big Impact.’ die eerder dit jaar verscheen.

“We willen onze klanten op een laagdrempelige manier laten kennismaken met meer duurzame mode. Naast het feit dat we meer dan 30.000 duurzamere artikelen aanbieden, geven we onze klanten ook alle informatie die ze nodig hebben om duurzame keuzes te maken,” zegt Kate Heiny, director sustainability bij Zalando. “Onze startpagina staat een hele dag lang in het teken van duurzamere mode om de 50ste editie van Earth Day kracht bij te zetten. We willen meer aandacht schenken aan duurzamere mode en onze partnermerken, die samen met ons aan een meer duurzame toekomst werken.”

De campagne werd in februari vastgelegd in een intieme studio-setting door Brett Lloyd en bevat zowel beelden als video. Het laat Zalando’s duurzaamheidsinspanningen zien door de ogen van zeven medewerkers die allemaal op verschillende afdelingen werken, waaronder Duurzaamheid, Partnercommunicatie, Marketing, Categoriemanagement, Tech en Social Media. Ieder van hen draagt bij aan het behalen van Zalando’s ambitieuze duurzaamheidsdoelstellingen.

“Met deze campagne willen we onze klanten blijven inspireren om duurzamere keuzes te maken,” zegt Lydia Gries, head of creative direction bij Zalando. “Deze campagne ligt ons nauw aan het hart. Naast het feit dat onze talenten duurzaamheid centraal stellen in hun privéleven, werken ze ook dag in, dag uit, aan Zalando’s visie om een duurzamer modeplatform te worden. We willen laten zien dat deze visie een inspanning is van verschillende afdelingen, die samen aan één doel werken. Elk van hen draagt persoonlijk bij aan onze duurzaamheidsdoelstellingen en we zijn dan ook erg blij om de gezichten achter die inspanningen te laten zien.”

De videoreeks vormt het middelpunt van de campagne. In de eerste video geven de zeven Zalando-medewerkers hun kijk op de klimaatproblematiek en introduceren ze de kernboodschap van de campagne: wanneer ieder van ons kleine stappen neemt, dragen we samen bij tot het grotere geheel. De tweede video biedt een dieper inzicht in hoe de talenten duurzamer leven en hoe ze bijdragen aan Zalando’s ambitieuze duurzaamheidsvisie, zoals besproken in de bedrijfsstrategie ‘do.MORE’. Of het nu gaat om het implementeren van gerecyclede verpakkingsoplossingen of het mogelijk maken van klanten om de CO2-uitstoot van hun bestelling te compenseren.

De campagne werd gemaakt in samenwerking met het Berlijnse bureau Gunther en zal te zien zijn op social media en andere Zalando-kanalen in alle 17 Zalando-markten.