Zeeman promoot vintage kleding

4schools / Crea / News

De populariteit van vintage kleding blijft groeien. Steeds meer mensen omarmen die trend. In de nieuwste campagne laat Zeeman zien hoe je tijdloze, betaalbare basics perfect combineert met vintage fashion items. Hiermee promoot Zeeman niet alleen de veelzijdigheid van de eigen collectie basics, maar ook het hergebruik van kleding en een bewuste en duurzamere kledingstijl.

 “De campagne moedigt consumenten aan om creatief met hun garderobe te zijn en bewuster met hun spullen om te gaan. Zuinig zijn is voor ons zoveel meer dan geld besparen. Het begint met de vraag: “Wat heb je écht nodig” Daarom stimuleren we niet alleen het gebruik van tweedehands kleding, maar ook onze tijdloze basics. Die raken nooit uit de mode. Je kunt ze altijd dragen en er lang mee doen. En ze combineren dus heel goed met fashion items,” zegt Kasper Figee, marketing manager bij Zeeman.

“In de campagne zien we hippe jongeren die hun fashion items uit de kast van hun opa halen, in de rekken van een vintage winkel vinden of bestellen via Vinted. Een opvallende en eigentijdse manier om de basics van Zeeman te promoten. Zo laten we zien dat Zeeman begrijpt wat er leeft en maken we het merk relevant voor deze jonge doelgroep,” zegt Michiel Rijshouwer, creatief directeur van Persuade.

In 21 winkels in Nederland en België biedt Zeeman nu ook een eigen Re-use assortiment aan. Dat is tweedehands baby-, kinder- en dameskleding van allerlei merken die eigenlijk zo goed als nieuw is. Maar dan voor een nóg lagere prijs. Het assortiment verschilt per winkel en is te herkennen aan het Re-use label. Met de inzameling en verkoop van tweedehands kleding wil Zeeman ook zelf de  levensduur van gebruikte kleding verlengen. Het inzamelen en sorteren doet Zeeman in samenwerking met Het Goed.