'Zeg maar goeiendag' biedt positief antwoord

Zeg-maar-goeiendag

Communication / News

Zeg-maar-goeiendagDe actie 'Zeg maar goeiendag' loopt tot de herfst en roept alle Belgen op, van Aarlen tot De Panne, om goeiendag te zeggen tegen iemand die ze niet kennen. De actie wil opnieuw een klimaat van verbondenheid en vertrouwen creëren. Een samenleving waarin mensen uit angst elkaar niet meer durven groeten of in de ogen kijken op straat, is een dode samenleving. De actie belangt alle 11 miljoen Belgen aan, aangezien angst geen verschil in taal of kleur kent.

Het is tijd om de ogen van de smartphone af te halen en de ander opnieuw te ontdekken. Dat begint met een simpele “goeiendag”. En voor wie meer wil: draag de badge, like de Facebook-pagina en verspreid de boodschap. Tot de initiatiefnemers van de actie behoren ondernemingen, verenigingen en geëngageerde burgers, onder wie Fons van Dyck en Martin Wauthy. Alle deelnemers verbinden zich ertoe de actie te verspreiden onder werknemers, vrienden, klanten, leden of partners. Deze actie behoort niet toe aan één organisatie of vereniging en is niet politiek of commercieel van opzet. Ze willen gewoonweg “goeiendag” zeggen.

De lijst van bedrijven, verenigingen en Bekende Belgen die de actie ondersteunen: Ademloos, BBDO, Bond zonder Naam, Boss Paints, Bond Moyson, Christelijke Mutualiteit, CSD, Colruyt, De Roma, Délifrance, De Voorzorg, Durabrik, Elcker-ik, Ethias, FEB, FGTB Wallonne, FOREM, FMSB-FSMB, FPS, Gijbels, JBC, KBC, Mutualité Chrétienne , Nationale Loterij - Loterie Nationale, P&V assurances/verzekeringen, Pairi Daiza , Socialistische Mutualiteiten, Solidaris Mutualité, STIB , TEC, Tempo-team, Telenet, Torfs Schoenen, Unizo, VBO, VDAB, Walibi, Clear Channel, JC Decaux, Le Soir , Mediahuis, Medialaan, Persgroep, Roularta Media Group, RTL Belgium, SudPress , Vers l'avenir, VRT.