Zeg niet: JFB. Zeg: Lapresse.be

Op 3 mei vindt jaarlijks de Internationale Dag van de Persvrijheid plaats. Op de vooravond daarvan organiseerden de Franstalige en Duitstalige kranten van ons land, verenigd in de Journaux Francophones Belges (JFB) in Jambes een interactief evenement. Wat is de toekomst van de schrijvende pers was, dat was het onderwerp van gesprek - dat de verkoop van kranten in het zuiden van het land sneller dalen dan die in het noorden is geen geheim.
Om zich beter te wapenen hebben de uitgevers hun federatie alvast een nieuwe naam gegeven: Lapresse.be - Alliance des médias d’information. De vernieuwde federatie heeft als taak om het imago van de dagbladpers in het zuiden van het land op te poetsen en om promotie te voeren, op alle niveaus.
Het interactieve evenement van gisteren, getiteld #NDLR16, zette alvast de toon. "Geen persvrijheid zonder sterke uitgevers," zegt Daniel Van Wylick (Rossel), voorzitter van de federatie. "En er zijn voldoende middelen nodig om aan onderzoeksjournalistiek te kunnen doen." De federatie zette ook enkele cijfers op een rij en die vindt u hieronder.
PR account manager - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]