Zenith Optimedia lanceert Touchpoints in België

Touchpoints 1 pub 3-2013(1)

Vertaalde artikels

Negen jaar geleden werd het programma Touchpoints, ROI tracker, op punt gesteld en Zenith Optimedia gebruikt het nu al zeven jaar op internationaal niveau. Met meer dan 640 uitgevoerde studies over heel de wereld, onderzoekt Touchpoints normen voor de invloed van 145 contactpunten (tussen merk en consument) op alle mogelijke marktcategorieën. Die normen worden ter beschikking gesteld van planners die op maat gegevens selecteren. Het is Zenith Optimedia Londen, onder leiding van Frank Harrison –strategic resources director, dat het platform aanstuurt. “Een mediabureau met ambitie kan geen genoegen nemen met enkel het meten van het publiek van de vijf grootste media. We moeten verder gaan en holistische adviezen kunnen geven aan een marketingdirecteur. Met de bedoeling om hem te helpen zijn volledige marketingplatform beter te besturen, op de raakpunten met de massamedia maar ook op vlak van verkoop, directe marketing, one to one,… Omdat er geen middelen op de markt waren die in onze ogen aan dit doel beantwoordden, hebben we besloten om er zelf een te creëren,” vertelt François Goddet, die al bijna een jaar ceo is van de Belgische afdeling van het mediabureau. Gesterkt door een wereldwijde database, met 8500 merken in 46 landen, waaraan specifieke studies kunnen toegevoegd worden van de categorie of het product in kwestie, past Touchpoints zich aan aan regionale bijzonderheden.