ZenithOptimedia België lanceert Blue 449
![Blue 449](https://s3.eu-west-3.amazonaws.com/pub.be/2015/12/Unknown.jpeg)
Met de lancering in België opent Blue 449, deel van de ZenithOptimedia groep, haar zesde netwerkbureau. Dat volgt op de officiële internationale lancering van het merk Blue 449 in maart en opstart van de eerste bureaus in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Italië, Duitsland en Australië.
Blue 449 België zal geleid worden door managing director Sascha Van der Borght, tot voor kort client services director bij ZenithOptimedia België. Hij lanceert Blue 449 met een dedicated team en met een internationale en locale klantenbasis. “Het is een sterke, zelfstandige, strategische propositie van open source mediamodel,” aldus Davy Caluwaerts, managing director Vivaki België. "Open source is wat een mediabureau gaat losmaken van een volumegedreven business naar een knowledge based business model en bijhorende remuneratie. Ook voor Zenithoptimedia is het nabije toekomst, de acceleratie wordt uiteraard bepaald door de schaal, maar de transformatie is in volle gang en krijgt binnenkort nog meer vorm."
Blue 449 zal wereldwijd 17 hubs hebben in het jaar van lancering en werkt binnen het ZenithOptimedia-ecosysteem samen met de andere expertisemerken van de groep zoals Performics, de digitale poot. Naast expertise zal het nieuwe netwerk ook gebruik kunnen maken van gedeelde diensten binnen de Publicis Groupe en Vivaki. Die gedeelde diensten vormen een nieuw framework dat ‘Open Source’ heet. ‘Collaborative’ en ‘Open Source’ zijn de sleutelwoorden.
Sascha Van der Borght, managing director Blue 449 België, zegt: “De lancering van Blue 449 is een mijlpaal in de ontwikkeling van de ZenithOptimedia Groep in België. Met digitale transformatie bovenaan de agenda van heel wat merken, zal de Open Source-aanpak van Blue 449 ons laten samenwerken met een variëteit aan toekomstgerichte partners om data en technologie te managen tot creatieve communicatieoplossingen voor onze klanten.” Philippe Cavadini, CEO Vivaki België, vult aan: “En tegelijkertijd zal er een kenniskruisbestuiving zijn met ZenithOptimedia om samen te groeien in ons respectievelijke kennismodel.”
Andras Vigh, global CEO Blue 449, besluit: “De lancering in Brussel is belangrijk voor de uitrol van Blue 449, maar ook in het schaal geven van een nieuwe visie op communicatie binnen de groep. Ik weet dat ik kan rekenen op Sascha en zijn team voor de uitrol van ons DNA en het succes dat het kan brengen voor lokale en internationale klanten.”
Marketing & Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Community & Project Manager (m/f/d) - Hopscotch Season
Are you looking for dynamism and creativity? Do you have a passion […]
PR ACCOUNT MANAGER - Walkie Talkie
JOIN WALKIE TALKIE AS A PR ACCOUNT MANAGER Walkie Talkie is a creative […]