ZenithOptimedia en DigitasLBi verenigen zich

ZenithOptimedia-DigitasLBI

Communication / News

Zenithoptimedia digitaslbi

José Fernandez, Philippe Cavadini en Davy Caluwaerts

Mediabureau ZenithOptimedia en digitaal communicatiebureau DigitasLBi consolideren hun digitale expertise in België. Het initiatief kadert in de nieuwe samenwerkingsstrategie tussen de merken binnen de Publicis Groupe, aangekondigd eind 2015. Doel is om synergieën te vinden en te versterken tussen media-expertise en digitale productie.

De versnelde digitalisering van communicatie en transformatie van marketing brengen nieuwe uitdagingen voor adverteerders, en dus ook voor hun bureaus. Antwoord op die uitdagingen zit in ontkoppeling van silo’s (media, content, creatie en productie), en in slimme combinatie van media met digitale oplossingen, data-analyse, contentmarketing,.. Beide Publicis-entiteiten hebben beslist om hun talenten samen te brengen om efficiënt en vooral volledig te kunnen antwoorden op briefings, vertrekkende vanuit een brede waaier aan gemeenschappelijke expertises. Concreet: vanaf mid-maart delen de twee bureaus één managementstructuur aangestuurd door Philippe Cavadini en Davy Caluwaerts (CEO en managing director van Vivaki Belgium), in trio met José Fernandez (managing director van DigitasLBi). Beide bureaus zullen gemeenschappelijke kantoren delen in Oudergem. Elk bureau behoudt merknaam, strategische positionering én operationele onafhankelijkheid op eigen klanten.

Philippe Cavadini en Davy Caluwaerts respectievelijk CEO et managing director Vivaki Belgium: "Ons project is volledig in lijn met de filosofie van Publicis Groupe om silo’s op te heffen en onze ambitie om complete strategische aanbevelingen te maken voor klanten. De integratie met DigitasLBi geeft een nieuwe injectie van digitaal talent in ons ecosysteem met ZenithOptimedia, Blue 449 en Performics. We hebben nu een totaal van 97 collega’s, van wie 60% in digitaal. Dat geeft nu al een ongelooflijke boost in de manier waarop we ons organiseren voor het antwoord op een briefing. Zowel op businessvlak als persoonlijk leertraject voor de collega’s is dit een behoorlijk spannend project. Het is een belangrijke mijlpaal in onze evolutie van volumebased naar knowledgebased businessmodel.”

José Fernandez, Managing Director DigitasLBi Belgium: “Er is een steeds sterker groeiende convergentie tussen het digitaal bereiken van de doelgroepen van onze klanten, creatie, distributie en analyse van datastromen uit content en andere digitale platformen. Wij willen proactief antwoorden op wat we op de markt zien gebeuren door onze expertises, onze talenten en technologische competenties operationeel samen te organiseren. Met één enkel doel: onze klanten beter bedienen. Naast eigen lokale expertise, hebben we via het DigitasLBi internationale netwerk ook toegang tot technologische innovatie en inspiratie”.