Zes merken, één advies met D'Ieteren en Voltage

Crea / News

Januari is de traditionele periode voor koopjes in de automobielsector en het succes van deze periode valt niet te ontkennen, zelfs zonder de show zelf. Elk jaar is de vraag naar informatie van de klanten intens en verdubbelen de merken hun inspanningen om het leven gemakkelijker te maken voor wie een nieuwe auto koopt of inspiratie zoekt voor een toekomstige aankoop. Maar in de huidige periode, waarin het aanbod van modellen en motoren toeneemt, is de keuze complexer geworden. Daarom heeft D'Ieteren besloten te innoveren. De importeur heeft daarom een beroep gedaan op Voltage om in het kader van de tentoonstellingsperiode van 3 tot 31 januari voor het eerst een nationale multimerkencampagne te lanceren.

Volkswagen, Audi, Seat, Cupra, Skoda en Porsche bundelen hun krachten via het nieuwe platform www.dezewordthet.be om bezoekers een intuïtief platform aan te bieden dat alle modellen van D'Ieteren samenbrengt en hen toelaat om in enkele klikken een cross-brand shortlist op te stellen met het ideale model op de eerste plaats. Zodra het ideale model is geselecteerd, kan de bezoeker via het platform de contactgegevens van de dichtstbijzijnde dealer vinden en/of een offerte aanvragen. José Fernandez, chief marketing & digital officer van D'Ieteren: "Deze innovatieve aanpak maakt gebruik van het modellengamma van de Volkswagen Groep en maakt het voor klanten zo eenvoudig mogelijk om hun keuze te maken. Daarbij wordt rekening gehouden met hun gebruikscriteria en technologische ontwikkelingen, met name op het gebied van hybride en elektrische voertuigen."

Frank Marinus, creatief directeur van Voltage: "De vragen die in de spot worden gesteld, zijn vragen die veel mensen stellen. We hebben ervoor gekozen ze op een humoristische manier te illustreren, met als uiteindelijk doel mensen aan te moedigen het platform te bezoeken om zoveel mogelijk mogelijkheden te bekijken en persoonlijk advies te krijgen dat echt beantwoordt aan de behoeften van de potentiële koper. De lancering van het webplatform zal worden ondersteund door een grote communicatiecampagne, waaronder een digitale campagne en een grote tv- en radiocampagne."