Media packages: zin of onzin?

Media / Native / News

BIGWRAPSFebelmag gaf de Big Wraps een relaunch, het stopzetten van de )NP(-package van de dagbladpers is nog lang niet in zicht en digitale uitgevers stelden recent Mobile Premium (voor native advertising via mobile) voor. Zijn dergelijke generieke packages nog van deze tijd of integendeel nodiger dan ooit? Mobile Premium schoot nog maar net uit de startblokken, PUB legde alvast )NP( - kortweg NP - en de Big Wraps onder de loep.

Het gaat alvast goed met NP, zegt Gonda Lontings van Rossel Advertising. NP is een vaste waarde, stelt ze vast. Voor een aantal adverteerders behoort NP tot de mediastrategie, waardoor ze het hele jaar door aanwezig zijn in de kranten: “Zij genieten maximaal van de kracht van de krant.” Anderen kiezen voor NP op kortere termijn. Ze willen een lancering in de verf zetten, een promotie aankondigen of een slabakkende verkoop activeren. “Uit een recente mini-enquête blijkt dat planners NP inschakelen als zij op zoek zijn naar een snel opgebouwd en groot bereik, impactvolle formaten en dat tegen de beste prijs.”

Meer weten? Lees het volledige artikel in PUB Magazine.