Zit het scheef? Orange en Publicis zetten het recht

Crea / News

Orange PublicisConsumenten ergeren zich vaak blauw aan de kleine mistoestanden bij telecomoperatoren. Ze krijgen niet altijd de producten en diensten die ze nodig hebben. Als reactie op dit wantrouwen lanceren Orange en Publicis een nieuw creatief platform: ‘Als het scheef zit, dan trekken we het recht.’ De tv-spot van de campagne legt de nadruk op gevoel dat we allemaal herkennen uit ons dagelijks leven: wanneer iets scheef zit, raak je vaak snel aan de situatie gewend en doe je er uiteindelijk niets aan. Orange wil zulke zaken wél verhelpen, en grijpt in met concrete oplossingen. Zo biedt Orange onbeperkte data in de hele EU en schrapt het de extra kosten voor het versturen van mms-berichten. De spot, in een regie van André Maat, heeft een zeer atypische casting en confronteert ons op humoristische wijze met deze kleine frustraties uit ons dagelijks leven. Noot: Orange en Publicis willen in de toekomst blijven hameren op scheve situaties en telkens uitpakken met andere aanbiedingen en producten die ingaan tegen wat gebruikelijk is op de telecommarkt.


Credits
Campaign Name: Als het scheef zit, dan trekken we het recht /Ca craint. On intervient
Advertiser/Client: Orange
Product/Service :Telecom
Date of First Appearance :27/05/2019 (TVC and OOH)
Country: Belgium
Name of Client Contact : Isabelle Vanden Eede – Isabelle Hankard– Stéphanie Etienne -Isabelle Eygenraam – Simon Van Cauteren
Title/Position Client :Isabelle Hankard: campaign manager
Creative Director :Kwint De Meyer, Willem De Wachter
Digital Creative Director :Lode Vochten
Creation:Maxime Damo, Karl Magnusson
Copy adaptation:Wim Corremans
Design: Christophe Vantricht
Account team: Filip Van Der Haegen, Elke Piron
Strategic Planner:Jan Govaert
Connection planner:Anthony O'Donnell, Fiona Boyle
Television production: Marc Van Buggenhout, Daan Feytongs
TV Director: André Maat
Televison production company: Producteur Provocateur
Sound: Raygun
Music Composition: Peter Baert  
Digital adaptations (creative): Johan Minnebo, Charles-Elie Chauvaux
Digital account team: Khang Lam, Emily Olaerts, Marine Jonkers, Florian Hoffreumon
UX analysis: Jeremy Thomas & Marine Van Houtte
Userflow & wireframes: Sacha Lempereur
UI Design: Thomas Van Der Venne
Bannering: Damjan Cvetkovic, Teo Rasmerita
Havas: Audrey Feynants, Maurine Piette