Zoekmachinemarketing draait overuren én maakt zich klaar voor de toekomst

Marketing / News

Wat zijn op het gebied van SEO en SEA de juiste tools, de laatste trends, de te vermijden valkuilen, de uitdagingen? Na wat graafwerk in onze beste zoekmachines hebben we ze voor u gevonden. Onthoud alvast één ding: er is geen plaats voor content van slechte kwaliteit!

Zoekmarketing – of het nu gaat om SEO of SEA – blijft een topstrategie. Maar wie het goed wil aanpakken, moet duidelijke doelstellingen voor ogen hebben, content van topniveau leveren en werken met de juiste, steeds krachtiger wordende tools. Ook de opkomende mogelijkheden van AI kunnen grote kansen bieden voor marketeers, al blijft alert zijn de boodschap. Hoewel automatisering de toekomst is, zijn traditionele en meer handmatige benaderingen van optimalisering nog steeds relevant. Het juiste evenwicht vinden tussen oud en nieuw is daarom cruciaal voor de prestaties.

Enkele grote trends

Volgens Neil Vincent, head of digital operations bij mediabureau PHD, liggen de uitdagingen voor SEA bij het volgende: ten eerste de toenemende verfijning van bid automation en AI, en hoe je deze mogelijkheden kan benutten om beter te presteren. En nog zo’n belangrijke vraag: hoe kan je de ‘Modern Search’-aanpak van Google, en de uitdagingen die dat met zich meebrengt voor trefwoordconsolidatie, succesvol inzetten?” Een context waarin first party data steeds belangrijker wordt. En Neil Vincent benadrukt het belang van conversietracking en de integratie van Google Analytics 4.

>>> Lees het volledige artikel HIER of in PUB Magazine