Zondag: de dag van De Zondag

Media / News

De Zondag viert het feest van zijn 20e verjaardag met zijn vele lezers en adverteerders, van zondag 28 maart tot 19 september. Luk Wynants, algemeen directeur Roularta Local Media: “Wat in 2001 startte als een complementair initiatief van De Streekkrant groeide uit tot de marktleider met een unieke positie op zondag. Alle adverteerders zijn het er over eens: “Dit medium met zijn 1.500.000 lezers bereikt zijn klanten op het ideale moment: de sfeervolle rustige zondagochtend.”
 
Op zondag 28 maart bracht De Zondag een bijzondere verjaardagskrant vol interviews, inspirerende tips en een uitneembare bijlage met een  terugblik op 2001, het jaar waarin het voor de krant allemaal begon. Er waren ook prijzen te winnen. Hoofdprijs vormen de 48 verstopte gouden pistolets. Wie er een vindt, mag twintig zondagen lang bij zijn favoriete bakker aanschuiven voor een gratis ontbijtpakket ter waarde van 10 euro. Boke Boddin, directeur marketing: “Wie 20 wordt, verdient een stevig feestje. Zo denken wij er bij De Zondag ook over. Dus vieren we onze 20e verjaardag met een heus feestjaar. Het wordt een jaar vol informatie, inspiratie, verwenmomenten én prijzen voor onze lezers.”  

Op zondag 19 september, de slotdag van het lange verjaardagsfeest, verschijnt er opnieuw een speciale editie van De Zondag, deze keer met een creatieve vooruitblik op 2041.  Die dag valt er met De Zondag ook een droomreis te winnen. In de periode tussen 28 maart en 19 september presenteert De Zondag een  wekelijkse terugblik op de periode van twintig jaar waarin De Zondag evolueerde van boreling tot volwassen krant. Pascal Kerkhove, directeur redactie: “De Zondag is een unieke krant met een unieke positie op een unieke dag. We zijn trots op dit fantastische parcours en kijken met nog meer overtuiging en geloof uit naar de volgende 20 jaar.”