Zoomin.TV en NewBeTV gaan samenwerken

Media / News

zoominNewBeTV logo

NewBeTV en Zoomin.TV starten een samenwerking waarin een nieuw genre onlineformats dagelijks in ruim 40 landen en 17 verschillende talen kan worden gereproduceerd en gedistribueerd. Tijdens de MIPCOM in Cannes hebben Jeroen Koopman (NewBeTV) en Jan Riemens (Zoomin.TV) daarover een overeenkomst gesloten.

NewBeTV heeft een twintigtal formats uitgewerkt die relatief snel in alle taalgebieden gereproduceerd kunnen worden en die kunnen inspelen op de actualiteit. Universele thema’s, die een breed internationaal publiek aanspreken en garant staan voor sharable content, zoals infotainment, voxpops en gameshows. Zoomin.TV gaat deze formats met zijn uitgebreide netwerk van internationale cameramensen reproduceren en via zijn internationale distributienetwerken uitrollen op de lokale markten.

Jeroen Koopman (NewBeTV): “We zagen al langer de unieke positie die Zoomin.TV op de internationale online content markt had ingenomen met z’n internationale geoliede netwerk van VJ’s en de daaraan gekoppelde distributiepijplijnen. Het leek ons een logische stap om de krachten te bundelen. NewBeTV als ervaren online formatontwikkelaar en -producent, Zoomin.TV als internationale distributeur van die formats.”

Deze samenwerking levert een unieke kans op om online shortform en midform formats op een breed internationaal platform aan te bieden, zegt Jan Riemens (Zoomin.TV): “Met 2,5 miljard kijkers per maand zijn wij al een van de grotere spelers op het gebied van creatie en distributie van content. Wat we eigenlijk al geruime tijd zien bij onze afnemers, platforms als AOL en Yahoo bijvoorbeeld, is dat die een enorme behoefte aan meer geformatteerde content hebben. Met name in de VS. Deze expertise op het gebied van formatontwikkeling en -productie hebben we nu gevonden in NewBeTV."