Zoomin.TV groter dan Microsoft?

Zoomin.tv-logo

Media / News

zoomin

Zoomin.TV, de internationale specialist in onlinevideo, blijft ook in België groeien. In het derde kwartaal van 2015 verkocht Zoomin.TV in België 70% meer videostreams in vergelijking met vorig jaar. Volgens Ivo De Beurs, sales director Zoomin.TV Benelux, is dit succes onder meer een gevolg van een groeiende vraag naar goede videocontent en de nauwe samenwerking met Proximus Skynet Advertising: “Zoomin.TV publiceert en distribueert content op verschillende manieren. Wij maken maar liefst 400 video’s per dag voor wereldwijde distributie. De commercialisering van onze content gebeurt in België in samenwerking met Skynet. Wij verwachten ook in de komende maanden verder te groeien, wat met ons bereik in deze markt van 113 miljoen impressies ook moet kunnen.”
Zoomin.TV blijft overigens ook in België actief investeren in contentproductie. Enkele maanden terug lanceerde het bedrijf succesvol ‘Beetz’, een hip programma over de wereld van electronic dance music. Beetz is een Engelstalig programma dat geproduceerd wordt vanuit België en dat de komende maanden alle kansen krijgt om verder te groeien.
Naast het eigen distributienetwerk is Zoomin.TV ook actief als Multi Channel Network (MCN) op YouTube. Wereldwijd is Zoomin.TV het op vier na grootste MCN (uitgezonderd muzieknetwerken), met 147 miljoen unieke bezoekers die meer dan 700 miljoen video’s bekeken (augustus 2015). Met deze cijfers is Zoomin.TV groter dan bijvoorbeeld Microsoft. En de strategische verwerving door video-entertainmentgigant Modern Times Group van een belang van 51% in Zoomin.TV zal in de komende maanden leiden tot een intensieve samenwerking met andere MTG-bedrijven zoals ESL, Viagame en Splay, o.a. op het vlak van online gamingvideo's.