Zoveel meer dan Ketnet en Lucy

Crea / News

Ketnet wil elk kind in Vlaanderen een 360°-beleving aanbieden die met hen mee evolueert en hen helpt om op te groeien tot zelfbewuste adolescenten. In een wereld waar het mediagedrag radicaal verandert, de concurrentie met internationale spelers als Youtube kids, Netflix, Nickelodeon, Fortnite en Disney+ toeneemt en kinderen de on-demand-kijkers bij uitstek geworden zijn, is het cruciaal het merk bovenaan de agenda van kinderen én van volwassenen te houden. En daarvoor is er meer dan straffe content en programma’s nodig.

“Ketnet onderscheidt zich door de kinderen op een geloofwaardige manier een uitzonderlijke meerwaarde te bieden. Die unieke Ketnet-meerwaarde zit ingebakken in het DNA van het merk. Door ook in de communicatie naar ouders de nadruk te leggen op Ketnet’s gedurfde, geëngageerde en verbindende kant zorgt het aanbodsmerk voor betrokkenheid tussen alle spelers in de wereld van kinderen,” klinkt het bij het kindermerk van VRT.

Daardoor pikken kinderen meer op dan je als ouder zou denken. Met sterke programma’s en acties zoals Tekens Van Leven, het jeugdjournaal Karrewiet, Stip It maar ook #LikeMe zorgt Ketnet voor engagement, verbinding en empathie bij kinderen en volwassenen.

“Ketnet zorgt voor verbinding en solidariteit bij kinderen. De corona-crisis schudt het leven van kinderen danig door elkaar dus we zetten dit najaar extra in op warmte en verbinding, met opnieuw heel wat sterke lokale content,” legt Hanne Laureys uit, brand manager bij Ketnet.

Lucy bedacht een campagne die bestaat uit drie televisiespots en twee radiospots waarin kinderen de hoofdrol spelen. We zien en horen hoe de kinderen spelenderwijs waarden oppikken uit een hele reeks verschillende Ketnet-programma’s. Zo worden ze ondergedompeld in ons rijk cultureel erfgoed, leren ze wat empathie is en blijven ze ook nog eens helemaal up-to-date met de actualiteit. Of dat ook allemaal positieve gevolgen zijn voor de ouders laat Lucy in het midden. 

Credits
Brand: Ketnet
Clients: Annemie Gulickx, Hanne Laureys, Liselotte Van Halewyck, Elisabeth Roelandt
Agency: Lucy
Creative Directors: Iwein Vandevyver, Laurent Dochy
Creatives: Ruben De Praetere & Yves Van Hacht
Account Team: Thomas Vuerinckx, Sofie Hoorens
Director of Brand Management: Jonas De Wit
TVC producer: Michiel Knops
Director: Khaël Touag
Post-Production: Pandemie
Post-producer: Jelle Robbeets
Montage: Robin De Praetere
Radio production: Raygun
Pub & music producer: Toon Jansegers
Production coordination: Elisabeth De Weerdt, Esther Coolen
Production Manager: Jean-François Soenens