Zwangere Guy, Arno, Yugo en TBWA hebben nergens spijt van

Crea / News

Je kan iets legendarisch verwachten wanneer je twee muzikale rebellen als Zwangere Guy en Arno samenbrengt en hen aanmoedigt met de woorden: “Doe Uw Ding”. Telenet YUGO vroeg (in samenwering met TBWA) de twee artiesten Édith Piafs iconische “Non, je ne regrette rien” onder handen te nemen, verder kregen ze carte blanche. Het duo werkte bovendien samen met regisseur Koen Mortier van CZAR voor een videoclip met een caleidoscopisch gevoel. Ter ere van deze samenwerking organiseert Telenet YUGO een songraiser voor drie goede doelen die de artiesten na aan het hart liggen. Een flinke portie je m’en foutisme gecombineerd met modern activisme? Op het lijf geschreven van de klanten van YUGO. Telenet komt met deze bundel tegemoet aan de noden van digitale rebellen en gevorderde internetgebruikers.

Altijd je buikgevoel volgen

Arno en Zwangere Guy stonden in 2019 samen op het podium en dat smaakte duidelijk naar meer. Toen Telenet YUGO hen vroeg om samen een remake te schrijven van het nummer “Non, je ne regrette rien” van Édith Piaf twijfelden ze geen seconde. Zeker toen duidelijk werd dat Telenet dit opvatte als een songraiser om Brusselse jongeren een steuntje in de rug te geven.  

Story image

 

Arno en Zwangere Guy zijn twee voices of a generation met een stevige attitude en rock’n’roll-gehalte. De twee schrijven hun succes dan ook toe aan de risico’s die ze hebben durven nemen tijdens hun carrière, door altijd hun buikgevoel te volgen. “Meewerken aan deze Piaf-bewerking met Arno, was voor een jong Brussels veulen als ik een belevenis die aantoont dat we steeds ons ding zullen blijven doen.," zegt Zwangere Guy

Story image

 

Telenet YUGO gaf de twee artiesten de volledige creatieve vrijheid bij het schrijven van het nummer. Op de wereldberoemde melodie van het Franse nummer hielden ze elk vast aan hun eigen herkenbare stijl, in een mix van Franse zang- en Nederlandstalige rapteksten. “We rapten en we rockten zoals hanen en leeuwen en de meeuwen schreeuwden: Vive La Belgiqu,” herinnert Arno zich.

Caleidoscopische clip vol symboliek

De bijhorende videoclip werd geregisseerd door Koen Mortier van productiehuis CZAR: “Het basisidee van de clip is niet twijfelen, niet achteruitkijken, gewoon doorgaan. Ik wou het atypisch aanpakken en er geen standaardclip van maken. Zo wou ik Arno en Zwangere Guy niet samen laten zingen. De videoclip kan je bekijken als twee aparte verhaallijnen, wat hun aparte richtingen symboliseert. Maar toch is er een contact, ook al bevinden ze zich in verschillende ‘werelden’: ze zingen soms elkaars lijnen, ze kijken naar elkaar, ze zijn soms te zien in elkaars video... Op die manier wou ik de ontmoetingen in beeld brengen die ze ook in het echte leven hebben. Ik wou ook een soort caleidoscopisch gevoel verkrijgen. Sommige beelden zijn eigenlijk een weerspiegeling van elkaar, maar dan met een ander personage erin.”

Er zit ook symboliek in de clip, vertelt Mortier: “Zo zijn er bijvoorbeeld de deuren: achter elke deur die je sluit in je leven, vind je een andere deur die opengaat. Als je je ding wilt doen, moet je vooruitgaan zonder te twijfelen en vooral zonder spijt te hebben. Je moet geloven in jezelf, je moet deuren openbreken om naar een volgend stadium te kunnen evolueren. Soms zijn er donkere periodes, waar je bijna opgeeft, maar als je daardoor kan breken en gewoon je eigen weg blijft uitgaan, komen er ook lichtere periodes. Doe je ding ondanks alles: wees jezelf, wees creatief, doe wat je wil. Spijt is niet nodig, spijt is totaal overbodig, spijt houdt je enkel tegen.” Ook de eindscène van de videoclip is symbolisch: “Deze scène is een reflectie naar de kijker toe in de hoop dat deze zich identificeert met de clip en zelf ook vooruit wil gaan in het leven en zijn eigen ding wil doen. The sky is the limit."

Story image

 

Bruxelles ma belle

De clip werd volledig in Brussel opgenomen, de stad die de twee artiesten nauw aan het hart ligt. Zwangere Guy is geboren en getogen Brusselaar en Arno vindt – zelfs na overal in de wereld te zijn geweest – Brussel de leukste stad ter wereld. De videoclip werpt een spotlight op plekken die Brussel typeren. Sommigen ervan kent niet iedereen per se: de Koninklijke Bibliotheek, Het Riolenmuseum, de Leopold II-tunnel, de Ravensteingalerij, het Zoniënwoud, het Victor Boin-zwembad, Hotel Metropole, Kerkhof Dieweg... “We kozen voor plekken die tegelijk de schoonheid, maar ook de lelijkheid van Brussel laten zien”, aldus Koen Mortier.

Story image

 

Bekijk de clip, steun een goed doel

Wil je luisteren? De song (en de clip) is sinds 17 augustus exclusief terug te vinden zijn op het YouTube-kanaal van Telenet YUGO – niet op de radio of streamingplatformen. En dat is met goede reden. Door de clip te bekijken, steun je drie goede doelen: We Love BXL, Coderdojo en VOLTA. De drie Brussels based organisaties werden door Arno en Zwangere Guy geselecteerd omdat ze elk op hun eigen manier kwetsbare doelgroepen ondersteunen in hun zelfontplooiing. We Love BXL organiseert activiteiten om Molenbeekse jongeren vooruit te helpen in het onderwijs en als ondernemers. Coderdojo is een wereldwijde, door vrijwilligers geleide gemeenschap van gratis programmeerworkshops voor jongeren tussen 7 en 17 jaar. VOLTA is een gastvrij huis dat (beginnende) muzikanten ondersteunt in het ontwikkelen van hun ideeën en projecten. Hoe meer views de clip binnenhaalt tussen 17 augustus en 17 september, hoe hoger het bedrag dat Telenet YUGO zal kunnen doneren aan de drie goede doelen. Je kan de videoclip terugvinden via het YouTube-account van Telenet YUGO en via YUGO Doe Uw Ding, een site die op de 17 augustus wordt geactiveerd.

Story image

 

CREDITS

CLIENT 

CLIENT: Telenet 

VP BRAND, COMMUNICATION & REPUTATION: Ils Neuts 

HEAD OF BRAND AND CAMPAIGNING: Marilyn Debisschop 

COMMUNICATION MANAGERS: Maartje Berben, Sharon Lavaert, Julie Van der Borght, Inge Van Der Haegen, Suzanne Quaghebeur

 

AGENCY 

AGENCY: TBWA Belgium 

CHIEF CREATIVE OFFICER: Jan Macken  

SENIOR COPYWRITER: Thomas Driesen  

SENIOR ART DIRECTOR: David Maertens

 

MANAGING DIRECTOR: Nicolas De Bauw 

ACCOUNT DIRECTOR: Max Fauconnier 

SENIOR ACCOUNT MANAGER: Ellen Van Praet 

PROCESS DIRECTOR: Jasper Govaerts 

HEAD OF TRAFFIC: Karen De Weerdt 

HEAD OF PRODUCTION: Mieke Vandewalle 

AGENCY PRODUCERS: Cindy De Mooter & Lore Desmet 

 

HEAD OF STRATEGY: Bert Denis 

STRATEGY DIRECTOR: Stephanie Vercruysse 

 

LEAD DIGITAL CREATIVE: Geert Feytons 

DIGITAL CREATIVE: Anke Verhaegen 

 

DESIGN LEAD: Hendrik Everaerts 

DESIGNER: Jana Keppens 

MOTION DESIGNER: Olivier Verbeke

 

PRODUCTION COMPANY

PRODUCTION COMPANY: Czar 

EXECUTIVE PRODUCER: Eurydice Gysel 

PRODUCER: Maarten de Sutter 

CREATIVE, SCRIPT & DIRECTOR: Koen Mortier 

DOP: Grimm Vandekerckhove 

TALENT: Zwangere Guy & Arno

 

POST-PRODUCTION COMPANY

POST-PRODUCTION COMPANY: Make 

POST-PRODUCERS: Cindy De Mooter, Bieke De Keersmaecker, Lore Desmet

EDITOR: Nico Leunen

ONLINE: Enzo Piccinato, Xavier Pouleur, Dries Derycke

GRADING: Olivier Ogneux  

SOUND DESIGNER: Senjan Janssen

MUSIC: 

« Non, je ne regrette rien »

(Michel Vaucaire / Charles Dumont)

Publishing : Peer Music

 

Music produced by: Arno Hintjens & Zwangere Guy

Arrangements & Musicians: Arno Hintjens (harmonica), Mirko Banovic (bass), Bruno Feverey (guitars)

Additional Lyrics: Zwangere Guy/Gorik van Oudheusden 

Recorded and mixed by: Michel “Shelle” Dierickx at ICP Studios & Frontal studio by Paulo “Astrofisiks” Rietjens 

Music excecutive producers: Cyril Prieur & Dis Huyghe

Management Zwangere Guy: Dis Huyghe

Management Arno: Cyril Prieur

 

MUSIC BRAND AGENCYUMGB:

Project Coordinator: Stefanie Van Breedam

Business Development Manager: Liesbeth Verborg

 

PHOTOGRAPHY

PHOTOGRAPHER: Jef Boes 

PHOTOGRAPHER’S AGENCY: Initials LA 

DIGITAL PRODUCTION

DIGITAL PRODUCTION AGENCY: Make 

TECHNICAL DIRECTOR: Wannes Vermeulen 

PROJECT MANAGER: Max Van der Beken

FRONT-END DEVELOPER:Yannick Van der Goten

CREATIVE DEVELOPER:Diederik Van Remoortere

 

MEDIA

MEDIA AGENCY: PHD 

BUSINESS LEADER: Ofelia Faes

DIGITAL PLANNER: James Geurs 

 

PR

MEDIA AGENCY: OONA – Karen Moreaux