Zware Jongens in de prijzen op World Beer Awards in Londen

Awards / News

Op de prestigieuze World Beer Awards in London werden de laureaten voor het onderdeel design bekendgemaakt. Conceptbureau Zware Jongens belandde daar maar liefst 7 keer op het podium met hun werk voor het nieuwe Belgische biermerk Gigant, een nieuwkomer in de bierwereld. Het is echter niet de eerste keer dat Zware Jongens bekroond wordt voor hun branding & packaging design in de biersector. Enkele jaren voorheen behaalden ze al eens goud als World’s Best Beer Design met hun werk voor Kerel van VBDCK Brewery.

“We zijn uiteraard blij met deze erkenning door internationale experts en mensen uit de sector. We zien het dan ook als
een bevestiging van hetgeen we mee bezig zijn. Ijzersterke fundamenten leggen voor brands. Het is het tweede biermerk
dat we van nul mee opbouwen en ook dit is een schot in de roos! Maar... uiteraard kom je nergens met alleen een sterk design. Ook de biertjes zijn enorm veelbelovend. Zo wonnen 2 van hun bieren, Apéro Cult & Yellow Stone, respectievelijk zilver en goud op vlak van smaak. En dat terwijl ze nog maar een week beschikbaar zijn als pre-order,” zegt Filip Janssen, mede-oprichter van Zware Jongens. “Het concept dat we voor Gigant ontwikkelden is zeer breed en flexibel. Het balanceert tussen super stylish & super basic, tussen vroeger en straks. We kregen dan ook de nodige ruimte om het merk te vormen: van positionering tot branding tot naamgeving tot fleskeuze tot packaging, enzovoorts.”