Lies Eeckman Advertiser Personality of the Year 2017

Awards / Communication / News

Lies Eeckman @ Roeland Hilderson

Lies Eeckman @ Roeland Hilderson

De jury van de Advertiser Personality of the Year 2017 heeft Lies Eeckman, marketingdirecteur bij Continental Foods, uitgeroepen tot winnaar. De Advertiser Personality of the Year (APOY) wordt sinds 2002 georganiseerd door PUB en UBA. Hiermee willen de organisatoren adverteerders bekronen die als rolmodel kunnen dienen door hun professionaliteit, hun durf en hun bijdrage tot het reclamevak.  Eeckman werd gekozen door de lezers van PUB, de leden van UBA en een professionele jury. De shortlist voor deze vijftiende editie bestond naast Lies Eeckman uit Zehra Sayin, ceo van Special Olympics BelgiumAlex Thoré, directeur CRM, branding & communication bij Proximus en David Willems, tot deze maand marketingdirecteur bij Toyota & Lexus.

Lies

Lies Eeckman deed haar intrede bij Continental Foods in 2015, na 10 jaar in dienst te zijn geweest van Alken-Maes. Ze beheert een grote merkenportefeuille, gaande van Devos Lemmens over Royco tot Liebig Delisoup. Daarnaast is ze ook actief als jurylid van de Effie Awards. Tijdens de AMMA’s 2017 was ze zelf al eens genomineerd als Media Advertiser of the Year.

Zehra Sayin heeft het humanitaire in haar bloed. Na haar studie internationale marketing werd ze business developer bij Xerox. In 2009 versterkte ze Special Olympics Belgium, de Belgische tak van deze internationale organisatie, om er de sociale integratie van mensen met een mentale beperking te stimuleren via de sport. Eerder leidde haar interesses al tot de functie van marketing-, communicatie- en fundraisingdirecteur bij de International Polar Foundation. Zehra SayinDe meest recente campagne voor Special Olympics Belgium, die geleid werd door Zehra Sayin, sleepte een Gold in de wacht bij de Effie Awards 2017. Er werd met name gewezen op het langetermijneffect van deze campagne.

Alex Thoré vervulde al functies in de domeinen marketing, verkoop, branding en communicatie bij merken als P&G, Pernod-Ricard, Danone en Coca-Cola, tot hij in 2013 een telefoontje (!) kreeg met de vraag om bij het toenmalige Belgacom te komen werken. ALEX THOREVervolgens leidde hij mee de overgang van Belgacom naar Proximus in goede banen en is daar verantwoordelijk voor CRM, branding, communicatie, media, sponsoring en de one-to-one communicatie. Zijn sleutelwoorden: passie en resultaat.

David Willems startte zijn carrière bij Danone, waar hij doorgroeide in de marketingafdeling om uiteindelijk marketingdirecteur te worden voor de Zwitserse markt. Na twee jaar Campbell Food belandde hij in 2014 bij Toyota en Lexus. Daar hielp hij tot begin deze maand de markt voor hybride voertuigen mee te ontwikkelen en werkte hij ook mee aan de digitale transformatie van het bedrijf. Zijn professioneel engagement leidde hem tot een zitje in de jury van de Effie Awards.

David Willems @ Luc Hilderson

David Willems @ Luc Hilderson

David Willems' professioneel engagement leidde hem tot een zitje in de jury van de Effie Awards.

De jury van APOY 2017 kreeg Chris Van Roey als voorzitter (zonder stemrecht), en bestond voorts uit Miguel Aguza van IKEA (laureaat APOY 2016), Matthias Dubois van Bpost, Harry Demey van LDV United, Christine Brone van PHD, Emmanuel Denis van IPM en Philippe Warzée van PUB. Deze jury maakte de finale keuze voor de APOY. En de criteria voor die keuze bouwde voort op vier pijlers: de concrete resultaten gebaseerd op de communicatiestrategie en -activiteiten, een actief engagement op diverse niveaus, de strategische visie op lange termijn en tot slot de zin tot innoveren – en het enthousiasme dat daarmee gepaard gaat.