💊DPG Media, Var, IP Belgium en RMB steunen retailers met radiocampagne

Media / News

Op zaterdag 21 maart riepen 26 Belgische ondernemers - via een open brief in de krant - consumenten op om online te shoppen bij de winkels die ze normaliter fysiek een bezoekje brengen, onder de #kooplokaal. Lokaal online shoppen is enorm belangrijk nu veel vestigingen de deuren gesloten moeten houden. Om de webverkoop van retailers in coronatijden extra te ondersteunen, slaan vier nationale regies de handen in elkaar. DPG Media, Var, IP Belgium en RMB bieden elke retailklant de mogelijkheid om na zijn ingeboekte radiospot een gratis eengemaakte “concept tag-on” van 5 seconden toe te voegen*. Deze zijn identiek voor de vier regies en klinken bijgevolg hetzelfde op alle nationale zenders. De tag-ons, gemaakt door productiehuis Brandy, verwijzen met een verbale kwinkslag naar de - misschien nog niet zo gekende - online activiteiten van de adverteerder.

Shop lokaal vanuit uw kot!
Met dit initiatief willen de nationale regies de fysieke retailers extra ondersteunen in hun boodschap dat ze ondanks gesloten deuren wél graag online zaken blijven doen met hun consumenten. Door herhaling van deze boodschap op alle nationale zenders willen de Belgische nationale radiostations een maximaal bewustzijn bij de consument creëren. Hopelijk met een boost van online aankopen bij vertrouwde lokale fysieke retailers tot gevolg.

#samentegencorona

*Voorwaarden:

  • Geldig tot en met 30 april (=voor alle radio-uitzendingen t.e.m.april).
  • Enkel geldig voor retailers die in normale omstandigheden minstens 75% van de omzet realiseren via fysieke winkelpunten en die nu door coronamaatregelen terugvallen op omzet enkel en alleen via hun webshop.