2dehands en Happiness tonen zich van hun creatiefste kant

Crea / News

Vanaf deze week is de nieuwe 2dehands-campagne te zien op social media. De filmpjes werden geproduceerd in volle lockdown. Er kwamen geen productiehuis of acteurs bij aan te pas: ze werden gemaakt met de smartphones van de reclamemakers zelf, bij hen thuis en met hun gezin in de hoofdrol. Of hoe ook een reclamecampagne er in lockdowntijden plots helemaal anders kan uitzien.

Toen de lockdown werd aangekondigd, konden de geplande opnames van de nieuwe 2dehande-campagne niet doorgaan. De reclamemakers van Happiness toonden zich van hun creatiefste kant en kwamen al enkele dagen later met een alternatief voorstel: om alle coronamaatregelen strikt te respecteren zou de campagne niet in een studio, maar wel in de huiskamer van de reclamemakers zelf worden opgenomen, en wel eigenhandig met smartphones in plaats van met het gebruikelijke productieteam.

In acht verschillende filmpjes worden dagdagelijkse situaties getoond die zich in tijden van corona bij ons thuis afspelen. In de keuken, in de woonkamer, in de badkamer, in het bureau, op het terras, in de tuin of in de keuken, telkens zien we echte en herkenbare voorbeelden waaruit blijkt dat het leven ook nu niet stil staat. Bijvoorbeeld op de zetel springende en fotokaders omstotende kinderen die aantonen dat het tijd wordt om een trampoline te bestellen via 2dehands. Op het einde van elk filmpje wordt opgeroepen om veilig te handelen door de coronamaatregelen te respecteren. 

“Bij Happiness vinden we het niet erg om de dingen anders aan te pakken dan we gewoon zijn,” klinkt het bij Katrien Bottez, creative director bij Happiness. Meteen na het afkondigen van de maatregelen brachten onze mensen ideeën aan om alsnog de campagne te filmen, maar dan met hun smartphone en met zichzelf, hun gezin en zelfs hun huisdieren in de hoofdrol. Eenvoudig maar creatief én authentiek!”

Mich Baron, marketing & communication manager van 2dehands besluit: “Happiness is erin geslaagd om – uiteraard zonder de regels van de quarantaine te overtreden – volwaardige filmpjes te produceren die helemaal bij 2dehands passen: echt, oprecht en menselijk. Deze campagne is vanafdeze week op social media en vanaf midden mei op tv te zien.”