3,2,1 … GO?

Communication / News

Net als u kijkt PUB ernaar uit om weer te kunnen feesten. We wilden daarom enkele spelers in de evenementensector spreken. Niet om onze zitjes te reserveren (alhoewel), maar om te vragen hoe ze deze crisis beleefd én overleefd hebben.

De eventsector heeft in 2020 moeten rekening houden met de richtlijnen van de overheid. Nu, één jaar later, hebben het sommigen het over ‘overleven’. Vragen als ‘wanneer kunnen we heropstarten?’ en ‘op welke manier’? drongen zich op. PUB ging het gesprek aan met Alexandre Velleuer, managing director van VO EventBruno Schaubroeck, live experience expert/public affairs voor Event ConfederationPierre Lebrun, directeur van Yellow Events, en Bruno Pani, founder & chief creative officer van Profirst.

Ready for take off

Iedereen dacht dat de lockdown niet lang zou duren, maar intussen zijn we meer dan een jaar verder. Een situatie die de hele sector op z’n kop zette. “Het was even paniek. Annulaties en uitstel volgend elkaar op, gevolgd door een streng verbod op het organiseren van evenementen en een lange periode van onzekerheid,” vertelt Alexandre Velleuer. “We moesten onze klanten daarom een ander aanbod bieden. We focusten daarom op een ‘nieuw aanbod’ waarmee we onze corporate klanten wilden ondersteunen bij hun communicatie rond events. Op die manier hebben wij onszelf heruitgevonden, maar we mogen vooral de ernst van deze crisis en de gevolgen ervan niet minimaliseren.”

(...)

Het volledige artikel leest u in PUB Magazine of hier