Accenture neemt Kunstmaan over

Communication / Marketing / News

kunstmaanAccenture heeft Kunstmaan overgenomen, een onafhankelijk, geïntegreerd Belgisch communicatiebureau. De overname zal de aanwezigheid van Accenture Interactive op de Belgische markt uitbreiden en de diensten op het gebied van merk-, creatief en marketingadvies versterken. De voorwaarden van de transactie werden niet bekend gemaakt. Kunstmaan staat bekend voor het creëren van campagnes en “customer experiences” voor diverse grote Belgische bedrijven en merken, zowel on- als offline. Het werk van het bedrijf werd erkend met Effie Awards voor meest doeltreffende merkcommunicatie. Kunstmaan is gespecialiseerd in merkstrategie, creatieve en marketingdiensten, contentcreatie en digitale ontwikkeling. Het bureau werd in 1998 opgericht en heeft kantoren in Leuven en Antwerpen. Dat consultingbureaus en communicatiebureaus nauwer bij elkaar gaan aansluiten, is een internationale trend. PUB schreef al eerder over dit fenomeen. Ook van onderzoeksbureaus werden de klassieke consultingbureaus concurrenten.

« Met Kunstmaan versterken wij aanzienlijk onze marktpositie in België als bureau waar klanten aankloppen voor een allesomvattend aanbod als het gaat over klantenervaring, » aldus Anatoly Roytman, hoofd van Accenture Interactive voor Europa, Afrika, het Midden-Oosten en Latijns-Amerika. « Samen brengen wij ons unieke model naar de markt: deels creatief bureau, deels bedrijfsconsultancy en deels technologiebedrijf – met één doel: het creëren van de beste klantenervaringen ter wereld. » Uit de meest recente ranking van Advertising Age blijkt dat Accenture Interactive het grootste en snelst groeiende digitale bureau ter wereld is.  Het biedt diensten aan inzake digitale klantenervaring die gaan van creatief ontwerp tot technologie, inclusief design, marketingadvies, contentontwikkeling en digital commerce.

« Door onderdeel te worden van de Accenture Interactive-familie zullen wij onze creativiteit en ervaring ten dienste kunnen stellen van een veel bredere waaier aan projecten en klanten, » zegt Wim Vanhaeren, oprichter van Kunstmaan. « Wij worden gedreven door een passie voor het creëren van menselijke ervaringen tijdens elke interactie met de klant via de juiste communicatiekanalen en –tools. Wij zijn heel blij met de fusie met Accenture want wij geloven rotsvast dat dit voor ons team en onze vaardigheden fantastische kansen oplevert om verder te groeien. »

« Accenture Interactive is al een vooraanstaand digitaal adviesbureau in België, een positie die we nu versterken met de bewezen geïntegreerde communicatie- en marketingdiensten van Kunstmaan en hun passie om impactvolle ervaringen te creëren voor consumenten, » zegt Wim Decraene, hoofd van Accenture Interactive voor België en Luxemburg. « Kunstmaan brengt bijzonder waardevol talent met uitzonderlijke vaardigheden naar Accenture Interactive. Zo kunnen we sneller een groter gamma digitale uitdagingen aanpakken waar onze klanten vandaag mee geconfronteerd worden. » Kunstmaan is de elfde overname die de groep Accenture de afgelopen vijf jaar heeft gedaan om het bereik, de draagwijdte en de diepgang van de end-to-end-diensten van Accenture Interactive inzake klantenervaring te vergroten. De deal komt er kort na het recent verwerven van een meerderheidsaandeel in het Duitse digitale bureau SinnerSchrader en de overname van het Britse creatieve bureau Karmarama.