ACT Responsible, een internationale non-profitorganisatie en Nielsen, een wereldleider op het gebied van publieksmeting, hebben de resultaten bekendgemaakt van hun wereldwijde enquête over maatschappelijk verantwoord ondernemen in de reclame-industrie. Het doel van de enquête was te laten zien hoe reclamebureaus over de hele wereld verantwoord ondernemen en economische, sociale en milieufactoren omarmen.
Over het geheel genomen verklaarde 43% van de respondenten dat hun bureau goed of geweldig werk levert en nog eens 37% dat hun bureau meer 'gemiddeld' presteert, wat neerkomt op 79% van de bureaus die hun werk met drie van de vijf sterren of hoger beoordeelden. Ondertussen antwoordde 21% dat hun bureau onder het gemiddelde zit of het slecht doet. Minder dan de helft van alle bureaus (48%) houdt de vooruitgang op het gebied van verantwoord ondernemen actief bij en iets meer dan een derde (36%) heeft een team dat zich specifiek bezighoudt met verantwoord ondernemen.
Uit de algemene bevindingen blijkt dat:
35% zegt dat verantwoord ondernemen pas in de afgelopen drie jaar een punt van zorg is geworden
7% zegt dat het bureau zich al 10 jaar of langer met verantwoord ondernemen bezighoudt
80% diversiteit en inclusie als een hoofdthema in hun bureau ziet
66% het milieu als een hoofdthema in hun bureau ziet
76% van de respondenten in de EU zegt dat het milieu prioriteit heeft, vergeleken met 63% in de VS en 29% in Zuid-Amerika
90% van de respondenten in de VS vindt diversiteit en inclusie een prioriteit, tegenover 70% van de respondenten in de EU
58% geeft aan dat personeelsbeheer een hoofdthema is in hun bureau
14% beschouwt verantwoordelijk beheer van de toeleveringsketen als een prioriteit
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]