Ads & Gaming: de regels van het spel veranderen

Media / News

Negentig procent van de Belgische bevolking gamede al eens online. Gender, geaardheid, religie of nationaliteit: in het virtuele wereldje doet het er niet toe. Iedereen is er gelijk voor de wet. Maar ga ze niet lastigvallen met reclame. 

Computerspelontwikkelaar en -uitgever Azerion, onlangs nog gekozen als partner van in-game reclame en videomonetisation-platform Bidstack, kondigde in februari 2022 in dat het naar de beurs trekt. Azerion maakt ook spellen in de categorie community-games, die volgens Vincent Delmotte terug helemaal ‘in’ is. Zeker nu het woord metaverse op ieders lippen ligt.

Brice Le Blévennec (ook bekend als Fulguraxen Jean-Christophe Detrain (ook bekend als Faskil) leerden elkaar kennen op het CyberCafé (1996-2006), een programma van Brice met een game-component, uitgezonden op de RTBF. De eerste is oprichter en chief visionary officer van Emakina. De tweede is video-game en techjournalist, maar ook auteur en audioproducent.

“De wereld uit de film Ready Player One staat eigenlijk niet meer zo veraf van de realiteit. Games spelen vandaag zo’n grote rol in het leven van jonge mensen dat ze een uniek element voor de toekomst zullen vormen. Merken die niet mee op die kar springen, gaan alleen maar verder achterblijven,” zegt Steven Leunens, co-CEO en founder van META, een bureau gespecialiseerd in games en e-sports en dat bedrijven vooral ondersteunt in hun marketingstrategieën gericht op GenZ en millennials.

[...] LEES HET VOLLEDIGE ARTIKEL IN PUB MAGAZINE