Advertiser Personality of the Year: de 4 finalisten

nomines apoy

Awards / Communication / News

nomines apoy

Wie mogen we straks toevoegen aan de hall of fame van de APOY, voluit de Advertiser Personality of the Year? Deze prijs wordt sinds 2002 gezamenlijk georganiseerd door de initiatiefnemers UBA en PUB en bekroont adverteerders die als rolmodel kunnen dienen door hun professionaliteit, hun durf en hun bijdrage tot het reclamevak. De editie 2017 wijkt niet af van dat uitgangspunt. Het publiek werd uitgenodigd om personen die in aanmerking komen voor deze onderscheiding te nomineren op de website www.apoy.be. De laureaat wordt gekozen door de lezers van PUB, de leden van UBA en een professionele jury.

Deze 15e editie leverde een mooi kwartet van finalisten af. Met name: Lies Eeckman, marketingdirecteur bij Continental FoodsZehra Sayin, ceo van Special Olympics BelgiumAlex Thoré, directeur CRM, branding & communication bij Proximus en David Willems, marketingdirecteur bij Toyota & Lexus.

Lies Eeckman deed haar intrede bij Continental Foods in 2015, na 10 jaar in dienst te zijn geweest van Alken-Maes. Ze beheert een grote merkenportefeuille, gaande van Devos Lemmens over Royco tot Liebig Delisoup... Daarnaast is ze ook actief als jurylid van de Effie Awards. Tijdens de AMMA's 2017 was ze zelf al eens genomineerd als Media Advertiser of the Year.

Lies

Zehra Sayin heeft het humanitaire in haar bloed. Na haar studie internationale marketing werd ze business developer bij Xerox. In 2009 versterkte ze Special Olympics Belgium, de Belgische tak van deze internationale organisatie, om er de sociale integratie van mensen met een mentale beperking te stimuleren via de sport. Eerder leidde haar interesses al tot de functie van marketing-, communicatie- en fundraisingdirecteur bij de International Polar Foundation. De meest recente campagne voor Special Olympics Belgium, die geleid werd door Zehra Sayin, sleepte een Gold in de wacht bij de Effie Awards 2017. Er werd met name gewezen op het langetermijneffect van deze campagne.

Zehra-Sayin

Alex Thoré vervulde al functies in de domeinen marketing, verkoop, branding en communicatie bij merken als P&G, Pernod-Ricard, Danone en Coca-Cola, tot hij in 2013 een telefoontje (!) kreeg met de vraag om bij het toenmalige Belgacom te komen werken. Vervolgens leidde hij mee de overgang van Belgacom naar Proximus in goede banen en is daar verantwoordelijk voor CRM, branding, communicatie, media, sponsoring en de one-to-one communicatie. Zijn sleutelwoorden: passie en resultaat.

Alex Thoré © Luc Hilderson

© Luc Hilderson

David Willems startte zijn carrière bij Danone, waar hij doorgroeide in de marketingafdeling om uiteindelijk marketingdirecteur te worden voor de Zwitserse markt. Na twee jaar Campbell Food belandde hij in 2014 bij Toyota. Daar helpt hij de markt voor hybride voertuigen mee te ontwikkelen en werkt hij ook mee aan de digitale transformatie van het bedrijf. Zijn professioneel engagement leidde hem tot een zitje in de jury van de Effie Awards.

David Willems

De jury van APOY 2017 kreeg Chris Van Roey als voorzitter (zonder stemrecht), en bestaat voorts uit Miguel Aguza van IKEA (laureaat APOY 2016), Matthias Dubois van Bpost, Harry Demey van LDV United, Christine Brone van PHD, Emmanuel Denis van IPM et Philippe Warzée van PUB. Deze jury maakt de finale keuze voor de APOY. En de criteria voor die keuze bouwt voort op vier pijlers: de concrete resultaten gebaseerd op de communicatiestrategie en -activiteiten, een actief engagement op diverse niveaus, de strategische visie op lange termijn en tot slot de zin tot innoveren – en het enthousiasme dat daarmee gepaard gaat. De naam van de Advertiser Personality of the Year 2017 wordt bekendgemaakt op 14 december, net voor de UBA Xmas Lunch. De spanning stijgt…

xmas lunch