ALDI en Serviceplan verenigen de Belgen achter huismerken

Volgens marktonderzoekbureau GfK winkelt meer dan 80% van de Belgen bij ALDI. Met dit opmerkelijke cijfer wil ALDI deze herfst verbazen en zijn positie bevestigen als discounter die in ons land een heel ruim publiek bedient. Serviceplan Belgium ontwikkelde een spot met bijhorende campagne.
Waarom meer dan 80% van de Belgen bij ALDI winkelt? Dat is de vraag waarop de nieuwste tv-spot van ALDI en Serviceplan het antwoord biedt. In de film wordt een zoom-out beweging gemaakt vanuit een huiselijke omgeving naar het hele land. Zo wordt er gevisualiseerd hoe betaalbare en kwaliteitsvolle huismerken van ALDI deel uitmaken van het leven bij de meeste Belgische huishoudens. Het concept voor de spot werd ontwikkeld bij Serviceplan en de productie werd verzorgd door CZAR, met Lieven Van Baelen (Rookie, Stromae: Ta fête) in de regisseursstoel. Om de naadloze beweging doorheen een Belgische gezinswoning cinematografisch te realiseren werd gekozen voor motion control camera. Deze technologie maakt uiterst nauwkeurig camerawerk mogelijk met behulp van robotica. De spot is in verschillende versies te zien op televisie en via diverse online kanalen. De campagne is een samenwerking tussen Serviceplan, Publicis, BOA en Pivott en wordt ook uitgerold met custom bestickering en affichage op bus en tram.
...en waarom meer dan 80% van de Belgen bij ALDI winkelt? Eenvoudig: 90% van het aanbod bij ALDI bestaat uit huismerken waarvan de kwaliteit niet moet onderdoen voor A-merken. Bovendien zijn ze vaak meer dan de helft goedkoper.
Credits
Client: ALDI
Contacts: MARCOM Team ALDI
Agency: Serviceplan
Account Director: Kathleen Driscart
Account team: Alice Simon, Gaelle D’haese, Emerson De Oliveira
Strategy: Jan Seneca
Worldwide ECD: Jason Romeyko
Creative Director: Tony Naudts-Ducène
Creatives (Copy/AD): Thierry Wiebking, Han van den Hoof, Manuel Sarraf , Michel De Schauwers
Studio: Antonin Lefevre & Sylvain Kasprzyk
RTV Producer: Annemie Decorte
Production: Czar.be
Director: Lieven Van Baelen
Executive Producer: Eurydice Gysel
Producer: Lander Engels
DOP: Lieven Van Baelen
Art Director: Tanker
Foodstylist: Margaux Soenen
Editor: Jasper Flikschuh
Grading: James Wood
VFX: Flow
Online graphics: Frames
Post Production: Czar
Post Producer: Jef Neefs
Music & Soundeffects: Sonhouse
Digital Agency: Plan.Net
Digital PM: Justien Thomas
Webmaster: Sami El Nakadi
Digital Media Agency: Mediaplus - Bernard Lantonnois
Social Media Agency: Pivott – An Bontemps
Media Agency: Publicis – Maarten Keyen, Samy Belakbir
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]