Alex Thoré verlaat Proximus en lanceert Magis

News / People

Alex Thoré / (c) Aude Vanlathem

Alex Thoré / (c) Aude Vanlathem


Alex Thoré, directeur CRM, Branding & Communication bij Proximus, verlaat eind juni het telecombedrijf en waagt zich aan een nieuw avontuur. Thoré, vorig jaar nog genomineerd voor de titel Advertiser Personality of the Year, zie hieronder het filmpje dat bij die gelegenheid werd gemaakt, werkte voor bedrijven als Procter & Gamble, Pernod Ricard, Danone en Coca-Cola. Daar komt nu zijn eigen bedrijf Magis Company bij. “Magis betekent ‘meer’ in het Latijn," zegt Alex Thoré aan PUB.Ik heb vandaag nog een afspraak bij de notaris! Het wordt een bedrijfje dat marketingtechnologie wil inzetten ten behoeve van managers, ceo’s en ook kmo’s. Twintig jaar al beweeg ik me in deze wereld en ik ken de behoeften van bedrijven door en door. Ik start alleen, maar zoek snel partners. Dat doe ik vanaf september, de echte start van Magis Company is voor 2019."
En waarom nu? “Dit is een goed moment,” zegt Alex Thoré. “De visie en het beleid hebben we samen ontwikkeld, maar het is goed dat de keuze voor een nieuwe communicatiepartner wordt gedragen door de nieuwe leiding.” Bij Proximus neemt Guillaume Boutin, chief consumer market officer, ad interim de taken van Alex Thoré over. “Hij vormt een goede tandem met Dominique Leroy,” zegt Thoré, "en heeft een duidelijke visie op de digitale transformatie, trouwens een onderdeel van de bureaupitch die loopt. Dat stemt ook overeen met de visie die ik voor mijn eigen bedrijf heb.”