Amazon bant nazisnorretje

Communication / Crea / News / Retail

Een pakketje, zo zou het logo van de nieuwe mobiele applicatie van Amazon eruit moeten zien. Het ontwerp is eenvoudig: een vierkant van kartonnen kleur, een blauwe rechthoek als kleefstof en een glimlach, het vlaggenschipsymbool van het merk. Op het web waaide echter een wind van verontwaardiging en het nieuwe logo was het voorwerp van controverse. Waarom was dat? Het grafische resultaat leek te veel op... Adolf Hitler's door andere nazi's vaak overgenomen snor. Inderdaad, de band is de oorzaak van deze indruk op de lucht van "slechte buzz" is niet vleiend voor het bedrijf al beschuldigd van het toebrengen van slechte arbeidsomstandigheden aan haar werknemers. De Twittosphere, die altijd alert is, aarzelde niet om haar gemengde mening over de kwestie te geven.

Twitter: @Marketing360 

Over Amazon gesproken: mis de Take A Break van PUB en Havas over Amazon niet. Afspraak op 30 maart voor een gratis webinar!