Een pakketje, zo zou het logo van de nieuwe mobiele applicatie van Amazon eruit moeten zien. Het ontwerp is eenvoudig: een vierkant van kartonnen kleur, een blauwe rechthoek als kleefstof en een glimlach, het vlaggenschipsymbool van het merk. Op het web waaide echter een wind van verontwaardiging en het nieuwe logo was het voorwerp van controverse. Waarom was dat? Het grafische resultaat leek te veel op... Adolf Hitler's door andere nazi's vaak overgenomen snor. Inderdaad, de band is de oorzaak van deze indruk op de lucht van "slechte buzz" is niet vleiend voor het bedrijf al beschuldigd van het toebrengen van slechte arbeidsomstandigheden aan haar werknemers. De Twittosphere, die altijd alert is, aarzelde niet om haar gemengde mening over de kwestie te geven.
After Myntra, it's Amazon's turn.
According to the users, the blue tape resembled Hitler’s moustache with a smile. Amazon replaced the app logo with a fresh feel but with the same old smile. The updated one is also being compared with the “Avatar” character Aang recently. pic.twitter.com/AMfMYU7Wgd— Marketing360 (@OfficialM360) March 5, 2021
Twitter: @Marketing360
Over Amazon gesproken: mis de Take A Break van PUB en Havas over Amazon niet. Afspraak op 30 maart voor een gratis webinar!
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]