AMMA 2022: alle nominaties op een rij

Agenda / Awards / Media / News

  • 16/06/2022
  • Auditorium 2000, Brussels Expo

Op 10 mei vond de laatste jurysessie van de AMMA's plaats in Proximus Towers, waar juryvoorzitter Steven De Deyne (Proximus) de 24 professionals verwelkomde die de jury vormen voor de zestiende editie van de AMMA's. De debatten waren zorgvuldig voorbereid en namen de hele dag in beslag, van 9.30 uur tot het eind van de middag, om 73 dossiers van de 157 inzendingen in 15 categorieën te beoordelen, waaronder de 35 dossiers die eerder door de vakjury's in 8 categorieën waren genomineerd. De door de uiteindelijke AMMA-jury toegekende punten werden opgeteld bij die van de vakjury's. Als gevolg daarvan kunnen wij u nu de volledige lijst van genomineerden in elke categorie meedelen. Dit zal ook op de CommPass-website worden gepubliceerd.

In de categorie mediabureau van het jaar zijn de genomineerden Publicis Groupe, Semetis en Space. Wij herinneren u eraan dat de nominaties en trofeeën die in de verschillende categorieën worden gewonnen, punten opleveren voor de genomineerden in die categorie. Je kunt geen Mediabureau van het Jaar worden zonder uitstekende inzendingen op ten minste één ander vakgebied.

In de categorie Media Adverteerder van het Jaar heeft de AMMA-jury na beraadslaging en een geheime stemming drie kandidaten genomineerd.
- Vanessa Barba, Marketing Directeur, Jacobs Douwe Egberts
- Lieve Pattyn, Directeur Verkoop & Marketing, EG
- Dirk Lammens, Hoofd Marketing, Burger Brands

Het is nu aan het publiek in alle segmenten van de reclame- en mediasector om op een van deze drie kandidaten te stemmen. De resultaten van de stemming door het publiek worden bij de punten van de AMMA-jury opgeteld en tellen voor de helft mee bij de toekenning van de prijs. Stemmen is mogelijk met een zakelijk e-mailadres op de CommPass-website.

Genomineerd in de categorie Media Brand of the Year, die een erkenning is voor mediamerken die zich onderscheiden door een band te ontwikkelen met hun publiek en adverteerders, zijn twee Mediafin-titels, De Tijd en Sabato, samen met RTL Play.

CommPass heeft een nieuwe categorie gecreëerd om adverteerders te erkennen, zowel merken als bedrijven, die in het afgelopen jaar uitstekende mediacampagnes hebben gevoerd. De jury heeft de volgende genomineerden geselecteerd:

Voor de nieuw ingestelde Best Long Term Media Strategy Award zijn de genomineerden:In de nieuwe categorie 'Media Sustainability', die juryvoorzitter Steven De Deyne in nauw overleg met organisator CommPass invoerde om de inspanningen en investeringen te eren die de verschillende spelers in onze sector leveren om bij te dragen tot een meer duurzame economie en marketing, nomineerde de AMMA-jury 5 dossiers:

Alle gouden, zilveren en bronzen AMMA-winnaars worden bekendgemaakt tijdens de AMMA Ceremonie op 16 juni in het Auditorium 2000 van Brussels Expo. Om deze ceremonie, gevolgd door een walking dinner en het gala bij te wonen, moet u zich inschrijven op de CommPass-website. (www.commpass.media).

De tabellen hieronder bevatten de volledige lijst van genomineerden voor elke categorie, die ook te vinden is op de CommPass-website en op AMMAStream.be.