An Rietjens en Tony Naudts-Ducène creative leads House of Communication

News / People

Het Belgische House of Communication investeerde de voorbije maanden in een creatieve cultuur en  slagkracht. Het creatieve team van het House of Communication werd in één jaar tijd meer dan drie keer zo groot dankzij de nieuwe klanten die de voorbije 12 maanden werden aangetrokken. Om deze creatieve groei te ondersteunen, werden An Rietjens en Tony Naudts-Ducène aangesteld als creative leads in het House of Communication. An was al actief als senior copywriter en creative in het Brusselse bureau, maar sinds begin september neemt ze de rol van creatieve leider op zich. Ook Tony Naudts-Ducène versterkt het team van Serviceplan in Brussel als creatieve leider voor Aldi.

Virtueel team, reële resultaten

Een jaar geleden lanceerde de wereldwijde uitvoerend creatief directeur Jason Romeyko het Virtual ÜberCreative Team in België met een specifieke missie: de creativiteit in het bureau een forse boost geven. Het team bestaat uit lokaal en internationaal talent dat vanuit zijn of haar eigen expertise wordt ingezet om ‘übercreatief’ werk te creëren. Een uitstekende zet, want de klantentevredenheid nam al snel toe en nieuwe klanten zoals ALDI en La Redoute vertrouwden hun budgetten toe aan het bureau. Deze succesvolle aanpak leidde tot een explosieve groei van het creatieve team. De evolutie van 5 naar 15 creatives in amper een jaar tijd heeft uiteraard een impact gehad op het management van de creatieve afdeling. Daarom heeft HOC Brussels beslist om de teugels van het creatieve team in België toe te vertrouwen aan An Rietjens en Tony Naudts-Ducène. An is drietalig en heeft haar sporen verdiend bij zowel bureaus als adverteerders. Tony versterkt het team in Brussel als creative leader voor onder meer ALDI. Sinds het binnenhalen van het ALDI-account eerder dit jaar moest Serviceplan zijn creatieve kracht opvoeren. Tony zal toezicht houden op alle creatieve output voor ALDI en zal het merk mede leiden met Max Schöngen, die actief blijft als creatief directeur/strateeg bij het merk. An Rietjens: “Na slechts 6 maanden samenwerking met Serviceplan was ik verbaasd dat Jason Romeyko en het management in Brussel mij de missie van creative leader toevertrouwden. Als vrouw met een andere huidskleur ervaar ik in dat opzicht een ondervertegenwoordiging in onze sector. Het was voor mij doorslaggevend om te weten dat het management focust op het vergroten van onze creatieve aanwezigheid, maar ook een visie op diversiteit en inclusie ondersteunt. Ik hoop de creatieve ambities van Serviceplan waar te maken en daarbij roepingen te stimuleren.”

Tony Naudts-Ducène over zijn integratie in het Serviceplan-team: “Ik hou van bergbeklimmen. Niet omdat het makkelijk is, maar voor de uitdaging, de ervaring en de vooropgestelde doelen: dat maakt het zo mooi. Net als het leiden van een creatief team. Als je in de bergen bent, moet je ook creatief zijn op onverwachte manieren en reken je op een goede ‘cordee’: een team waarop je kan vertrouwen. Ik wil groei creëren in ons talent en onze creatieve output; investeren in mensen om verrassende resultaten te bereiken. Ik geloof ook in multidisciplinair werken: een kruisbestuiving tussen verschillende standpunten en ervaringen is cruciaal in complexe tijden. Dat zit in het DNA van het House of Communication.”