AutoGids en Le Moniteur Automobile komen sterker uit de pandemie

CIM / Media / News

Na twee jaar afwezigheid als gevolg van de Covid-pandemie heeft het CIM zoals bekend zijn nieuwe bereikcijfers voor de Belgische pers bekendgemaakt. Uit die CIM-cijfers blijkt dat AutoGids er op twee jaar 31% meer lezers heeft bijgekregen. Een toename die bewijst dat de nieuwe versie van het magazine, ontstaan uit de fusie van AutoGids en AutoWereld, duidelijk in de smaak valt bij de lezers. AutoGids bereikt vandaag een publiek van 204.000 Nederlandstalige lezers die een hart voor de auto hebben en/of op het punt staan een nieuwe auto te bestellen.

Dezelfde trend is zichtbaar bij Le Moniteur Automobile, dat de voorbije twee jaar +12% meer lezers mocht verwelkomen. Daarmee heeft het magazine nu een bereik van 216.000 Franstalige lezers, van wie het profiel vergelijkbaar is met dat van de Nederlandstalige lezers. Samen hebben beide ProduPress-titels een bereik van 405.000 lezers, tegenover 335.000 twee jaar terug.

"Met een leespubliek dat volgens een Profacts-studie voor 76% bestaat uit mensen die op het punt staan een nieuwe wagen te kiezen – hetzij privé (69%), hetzij een bedrijfswagen (31%) – blijven AutoGids en Le Moniteur Automobile meer dan ooit de referentie om een juiste keuze te maken," valt te horen bij Produpress. Ook digitaal haalt het Produpress Automotive-netwerk met AutoGids.be, MoniteurAutomobile.be en AutoScout24 meer dan 4 miljoen visits per maand.

 

>>> Meer over de National Readership Survey (NRS) van het CIM leest u in deze algemene analyse geschreven door PUB.