AWSR en The Little Voice waarschuwen voor secundaire victimisatie

4schools / Crea / News

In Wallonië worden dagelijks 35 families geconfronteerd met een verkeersongeval dat letsel of overlijden veroorzaakt. Naast deze schok ervaren nabestaanden vaak extra leed door secundaire victimisatie: het zien van beelden op sociale media nog voordat de hulpdiensten zijn gearriveerd.

Om bewustwording te creëren rond dit pijnlijke fenomeen lanceert het Waalse Agentschap voor Verkeersveiligheid (AWSR) samen met het bureau The Little Voice een campagne met de slogan "De snelheid van sociale media kan ook slachtoffers maken." De campagne herinnert mensen aan de schadelijke impact van het delen van beelden van ongevallen, zelfs onbedoeld. 

Op 17 november 2024, tijdens de Wereldherdenkingsdag voor Verkeersslachtoffers, vraagt de campagne aandacht voor de emotionele impact van het ondoordacht verspreiden van beelden en benadrukt het respect voor de rouwende families.

Credits:

Client: Agence wallonne pour la Sécurité routière - www.awsr.be 

Agency: The Little Voice - www.thelittlevoice.be

CD: Laurie Lacourt

Copywriting: Gino Delben

Client Director: Philippe De Wulf

Strategy: Oussama Laouti

Acounting: Michaël Desmet

Director/DOP: Guillaume Zangh

Motion Designer: Fabian Aerts

Actrice: Agnès Calvache