B2B-printmedia laten hun tanden zien

Media / News

We geven het u op een briefje: B2B-printmedia vertegenwoordigen voor veel bedrijven nog steeds een meerwaarde. Niet alleen op papier, maar ook in werkelijkheid.

B2B-printmedia? Een gemakkelijke markt is dat nooit geweest. Volharding, een goede commerciële feeling en creativiteit zijn heel vaak doorslaggevend om van een B2B-magazine een succes te maken. Kijk maar eens naar de rijkdom en de diversiteit in de database van MediaSpecs. PUB liep (al dan niet virtueel) langs bij enkele uitgevers van B2B-magazines. Professional Media Group (PMG) geeft vanuit Zedelgem meer dan dertig vakbladen uit – gedelegeerd bestuurder Andy Noyez legt uit dat er per sector een cluster van titels is waarmee het bedrijf alle mogelijke doelgroepen kan bereiken. “Een blad als Architect wordt gelezen door 70% van het doelpubliek terwijl de overige 30% bij andere titels zit”, zegt hij. “Daarom vertrekken we niet meer vanuit één magazine maar bouwen we community’s op waarmee we ons bereik op een structurele manier kunnen verhogen.”

Om klanten beter te kunnen adviseren over hun communicatiestrategieën, richtte het bedrijf PMG Content Lab op, een eigen bureau dat voor crossmediale contentconcepten zorgt. “Vanuit onze customer centric-filosofie luisteren we eerst en vooral naar de doelstellingen van adverteerders en prospecten,” vervolgt Noyez. “Vervolgens kunnen we hun boodschap breed uitdragen via verschillende tools en platforms. Print is daarbij nog altijd belangrijk, al heeft de coronacrisis de verschuiving naar online wel versneld.”

[...] Het volledige artikel leest u in PUB Magazine