Babyboom bij BAS

BAS baby 1

Crea / News

BAS baby 1

De studenten van Belgian Advertising School (BAS) dienen de campagne ‘Ad Babies’ van Creative Belgium op een originele manier van repliek met hun campagne: 'Don’t donate your sperm, #adoptourtalent'. Om de volgende generatie creatieven te garanderen, doneerden enkelen van 's lands meest geprezen creatieven eind vorig jaar hun ‘creatief’ sperma. De BAS-studenten leverden hen een wel heel onverwacht pakketje, met name het resultaat van hun succesvolle donatie: een levensechte baby. De campagne, die van start gaat in teken van de internationale dag van de creativiteit, is hier te zien.

De campagne 'Ad Babies' schoot bij de studenten van BAS - hùn woorden ! - in het verkeerde keelgat. Creative Belgium besloot dat steeds minder jonge, creatieve talenten voor een reclamecarrière kiezen. Hier waren deze studenten het dus niet mee eens. Zij noemen zich terecht het levende bewijs dat er genoeg creatief talent is om de toekomst van reclame te garanderen. Daarom bedachten de BAS’ers in samenwerking met het productiehuis Denzzo en het reclamebureau Dallas Antwerp, een campagne om de studenten in de kijker te zetten. De baby die geleverd werd aan de deuren van de top binnen de Belgische reclamewereld, lokte de nodige reacties uit. "Jullie hebben mij goed bij mijn pietje gepakt," aldus Kwint De Meyer, creative copywriter bij Mortierbrigade.

Baby BAS 2

Een nieuwe generatie creatief talent is klaar voor actie. Het enige wat de BAS’ers vandaag nog nodig hebben, is dat laatste zetje. Een duidelijke boodschap aan de creatieve directie van vandaag: 'Don’t donate your sperm, #adoptourtalent!' En omdat ze niet kunnen wachten tot de creatieven de procedure voor adoptie hebben doorlopen, zijn ze alvast begonnen met een eigen initiatief: een pop-up communicatiebureau onder de naam Goodcha. Voor ze afstuderen en de arbeidsmarkt bestormen, starten de 25 BAS-studenten in juni hun eigen pop-up communicatiebureau. Als concept kozen zij niet voor een zoveelste reclamebureau. Als twintigers merkten zij op dat de millennials (de generatie jongeren geboren tussen 1980 en 2000) eisen dat bedrijven zelf meer teruggeven aan de maatschappij - en dus verder kijken dan hun eigen resultatenrekening. Millennials willen de hartslag van het bedrijf voelen vooraleer zij het merk serieus nemen. Goodcha biedt tien merken de unieke kans om hen hierover te adviseren.

 

Credits

Agency: Belgian Advertising School
Client: Belgian Advertising School
Contacts BAS: Innie Tran, Thomas De Boeck, Koen Thewissen
Creatives: Thomas De Boeck, Nicolas Van Gucht
Supervisor: Stijn Gansemans (en Koen Thewissen) 
PR: Innie Tran
Production Company: DENZZO
Producer: Bea Catteuw
Director: M. Bondt
DOP: Jannes De Leest
Sound: Jeroen De Meyer
Contact DENZZO: Junior Account Manager Ken Boucquiaux