Creative Belgium en Air stellen toekomst reclame veilig

CreativeBelgium-Air

Crea / News

 CreativeBelgium-Air
Creative Belgium, de Belgische organisatie die creatieven verenigt, heeft net een herlancering achter de rug. Dat resulteerde niet alleen in een nieuwe naam,  maar ook in een bredere missie met o.a. meer aandacht voor een betere instroom van de volgende generatie en het opleiden van jong creatief talent. “Verschillende bureaus geven aan dat het steeds moeilijker wordt om jong talent te vinden,” zo vertelt Greet Wachters, samen met Isabel Van den Broeck managing director van Creative Belgium. “Jongeren vinden dan weer moeilijker de weg naar de klassieke creatieve opleidingen. En wie daar afstudeert, belandt daarom niet noodzakelijk in onze sector,” vult Isabel Van den Broeck aan. “Daarom vroegen we Air eens na te denken over een campagne. We zijn dan ook blij dat Air met een grotere oplossing is afgekomen die de campagne overstijgt .”
CreativeBelgium-Air
Air verzamelde enkele Belgische topcreatieven en vroeg ze om te doneren. Geen geld, maar hun zaad- of eicellen. In een twee minuten durende documentaire volgen we Geoffrey Hantson (Happiness), Iwein Vandevyver (Famous), Kwint De Meyer (mortierbrigade), Naïm Baddich (Publicis), Dieter Van Hoof (Friendship) en Dieter De Ridder (AIR) op hun ‘trektocht’ doorheen de zaadbank in Jette. Hun donaties zijn binnenkort, zoals alle andere, anoniem beschikbaar en resulteren hopelijk over enkele jaren in kinderen met een spontane interesse voor een job als creatief in de advertising of design industrie.
CreativeBelgium-Air
“Het Centrum voor Reproductieve Geneeskunde van Brussel bevestigt dat creativiteit wel degelijk voor een deel erfelijk is. Ze waren dan ook meteen bereid om onze oproep mee te ondersteunen, zegt Joeri Van Den Broeck, samen met Dieter De Ridder creatief directeur van Air. Zowel de docu, posters als de advertenties roepen op om hun voorbeeld te volgen. Actief in de creatieve sector? Word donor en zorg zo voor meer creatieve kinderen in de toekomst. Ook vrouwen zijn welkom. De procedure is complexer maar niet onmogelijk. Of geef de Belgische creativiteit een toekomst door lid te worden van Creative Belgium en steun onze volgende generaties. De campagne loopt vanaf nu tot eind januari. Meer info over het proces om donor te worden, vind je op creativebelgium.be en op spermadonor.be
 CreativeBelgium-Air

Credits

Agency: Air.
Client : Creative Belgium & The Centre for Reproductive Medicine of Brussels
Creative Belgium: Isabel Van den Broeck & Greet Wachters
The Centre for Reproductive Medicine of Brussels: Dr Bonduelle
Creative Directors : Dieter De Ridder & Joeri Van Den Broeck
Craft DirectorCaroline Marson
Creatives : Alexander Cha’ban, Sebastiaan Weyler.
Account Director : Caroline Charles
TV Producer : Bérengère Lurquin
Production company : Lovo Film
Director: Jan Boon
Executive Producer: Juliette Stinglhamber , François Chandelle
DOP: Pieter Neirynck
Sounddesign: Compost
Photographer: Christophe Gilbert