Barbara Claeys: “opnieuw leren leren”

Hebben we tijdens deze bovennatuurlijke periode niet allemaal iets geleerd? Professionals, studenten en ouders,… Allen hebben we ons moeten openstellen voor andere vormen van leren.
Sommigen hebben hun snackable media-consumptie over boord gekiept en zich open gesteld voor content met meer diepgang. En, wie weet, hebben ze het ook werk van de nieuwsmedia leren waarderen.
Anderen hebben zichzelf gechallenged en besloten een aantal van hun tekortkomingen op te vullen door het luisteren naar podcasts, zich in te schrijven voor webinars of online cursussen te volgen.
Hoewel we ertoe gedwongen werden, ontdekten we andere manieren van samenwerken. Dankzij digitaal hadden we de mogelijkheid om anders te werken, om het potentieel van telewerken en samenwerkingsplatformen te benutten en om onze flexibiliteit en creatieve mogelijkheden op de proef te stellen.
De uitwisselingen waren vaak minder oppervlakkig en de gesprekken authentieker, terwijl ze met dezelfde middelen als voorheen werden gevoerd. De zorg kwam in een ander daglicht te staan en we leerden uit de solidariteitsinitiatieven die in alle uithoeken van de wereld ontstonden.
We werden bewust toleranter en toonden een extreme welwillendheid. Aan het einde van deze leerijke periode zullen we ons misschien dan ook richten op wat echt zinvol is.
Barbara Claeys, directrice MediaSchool Brussel - ECS & SupDeWeb
CONTENT CREATOR - THE CREW
About The Crew The Crew is a boutique creative agency based in Brussels. […]
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]