Basic-Fit moedigt aan om dagelijks meer te bewegen

4schools / Marketing / News

De maandenlange sombere periode en de opeenvolgende miezerige maanden hebben bij velen ingewerkt op het gemoed. Met een ludieke actie, niet toevallig op ‘Blue Monday’, de “deprimerendste” dag van het jaar, wilde Basic-Fit het humeur opkrikken door iedereen aan te sporen om meer te bewegen. Het station van Brussel-Zuid, het drukst bezochte van het land, kreeg daarom van 7u00 tot 12u00 een interactief hinkelspel. Pendelaars werden aangemoedigd om de hinkelbaan af te werken voor een mentale boost op weg naar het werk.

“Wetenschappelijk onderzoek toont aan dat bewegen een positieve impact heeft op ons mentaal welzijn. Maar in de winter gaan velen minder vaak sporten, waardoor ze zich nog een stuk somberder voelen. Uit een recente bevraging blijkt bovendien dat 9 op de 10 Belgen sporten om zich mentaal beter te voelen. Met het grootste hinkelspel van het land willen we illustreren dat bewegen en fitness om veel meer draait dan bench pressing en gewichten heffen,”​ zegt Kevin Ayeni, marketing manager van Basic-Fit.

Gratis online workshop voor mentale opkikker 

Naast het grote hinkelspel stelde de fitnessketen in het kader van Blue Monday ook een gratis online work-out ter beschikking om beginners en geoefende sporters thuis of op reis calorieën te laten verbranden. Fitness wordt zo toegankelijk voor iedereen en geeft de winterblues geen kans.

Het ludieke initiatief van de fitnessketen maakt deel uit van haar actie ‘Boost Your Mood’. In het kader van die campagne deelt Basic-Fit via zijn app extra info om beter te slapen, positief in het leven te staan en tips om dagelijks te bewegen.