BBDO brengt Proximus-klanten dichterbij

Crea / News

Proximus_Chinees-JongeVandaag kunnen we via een brede waaier aan platformen met elkaar communiceren. Maar toch lijkt er iets ons tegen te houden om écht voluit te zeggen wat we denken. Soms omdat we verlegen zijn, omdat we het achterste van onze tong niet durven laten zien. “Ik zie je wel zitten” of “ik mis je”, zeggen we dus vaak met omwegen. Rond dit thema ontwikkelde BBDO voor Proximus twee emotionele tv-spots (“Chinees” en “Ik leef nog”), ondersteund door het herwerkte nummer “I feel so close” van Calvin Harris. Native advertising zet de boodschap kracht bij.

En niet alleen emotioneel wil Proximus haar klanten dichterbij elkaar brengen. Het wil hen zelfs op de moeilijkste plaatsen en momenten in contact houden met wie of wat ze belangrijk vinden. Daarom heeft het haar netwerk versterkt heeft in metro’s, treinen, tunnels, festivals, stadia. En vervangen ze bovendien je smartphone in geval van verlies of schade. Deze, meer tactische invullingen van ‘Altijd dichtbij’ werden vertaald in radiospots, affichages, advertenties en digitale media uitingen. Dit alles werd op gang getrokken met een onderzoek, waarover PUB eerder berichtte, waarin Proximus samen met Ipsos probeert te begrijpen hoe moeilijk of makkelijk Belgen – en milllennials in het specifiek - zich bloot geven tegenover partners, vrienden en familie. En welke platformen of tools de drempels verlagen.

Binnenkort wordt ook het ‘Give a Gif’ platform gelanceerd. Een leuke tool om zonder omwegen te zeggen wat we bedoelen.