BBDO doet het zonder woorden voor Lidl

“Hmmmm. Aaaaah. Ooooh… Whoaaaa!” Dit klinkt misschien als het begin van een rare film, maar het is de basis van de nieuwe “Eigen Merken”-campagne van Lidl. BBDO probeerde samen met Lidl de juiste woorden te vinden om de kwaliteit en prijs van hun eigen merken te beschrijven, maar soms heb je geen woorden nodig. En dat hebben ze zeer letterlijk genomen.
Zo ook volgens head of marketing Elke De Vuyst. Het is een tv-spot van 25 seconden waarbij we een zalige middagbrunch zien en iedereen volop aan het genieten is van het eten. De bijna dierlijke geluiden bevestigen hierbij het genot van de mensen. Maar dan verschijnen de prijzen van de producten en slaan de geluiden van genot om in geluiden van verbazing. Zo’n hoge kwaliteit aan zo’n lage prijs?! ’t Zal wel zijn!
Dat de eigen merken van Lidl de hoogste kwaliteit zijn is trouwens niet gelogen. En dat kan Lidl makkelijk bewijzen. Zo werden ze voor het tweede jaar op rij uitgeroepen tot Beste Supermarkt van België. Daarnaast hebben ze meerdere eigen merken die door Testaankoop uitgeroepen werden tot “Beste Koop” of “Beste van de Test”. En je kan bij Lidl ook nog eens 62% besparen op je winkelkar door eigen merken te kopen in plaats van A-merken bij een andere supermarkt. Ook dat is bewezen door een onafhankelijk onderzoek van Testaankoop. Deze claims worden verduidelijkt in 3 tag-ons die te zien zijn na de hoofdspot of als alleenstaande online video’s.
De campagne wordt verder uitgebouwd met OOH’s en DOOH’s, social media, promo radiospots en promo online video’s.
Credits
Client: Lidl
Contacts: Mattus Gala, Hendrik Van Wilderode, Elke De Vuyst , Julie Vanderstichele, Sam Borloo, Julie Longerstay, Naomi Domen & Gaia-Maria De Badrihayé
Agency: BBDO Belgium
Media Agency: ZIGT Belgium
Account Team: Ward Braeckevelt, Laura De Clercq & Axel Braeckevelt
Strategy: Dirk Peremans
CD: Marc Richard Vander Heyden & Jesse Vanophalvens
Creation: Thibault Jacobs & Simon Van Backlé
FR Copy: Gregory Verheyleweghen
NL Copy: Philippe Mertens
Head of RTV: Patricia Van De Kerckhove
RTV Producer: Gaëlle Haessaert
Film Production Company: Hamlet
Executive Producer: Ruben Goots, Jason Felstead, Mathias Kerner
Producer: Pim Verhaert
Director: Sébastien Petretti
DOP: Maxime Desmet
Foodstyling: Sofie Noyen
Decor: Tom Darmstaedter
Styling: Fiona Rombaut
Casting: We Want You casting
Post-Producer: Basile van der Straten
Offline editor TVC: Robin De Pretere
Grading: Xavier Docks
Online editor/ VFX: Robin De Pretere
Sound Production: BBDO
Sound Engineer: Mathieu Schots
Post Production Promo films: BBDO
Editor: Neil Skeet
Design: Christophe Malotaux
DTP: Tom Nackaerts & Petra Saelens
--
Lees ook:
GEEN SINTCADEAU TE ZOT VOOR LIDL EN BBDO
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]
Sales Manager Digital Solutions - Ads & Data
We zijn namelijk opzoek naar een Sales Manager Digital Solutions. Ads & Data, de […]