BBDO doet het zonder woorden voor Lidl

4schools / Crea / News

Hmmmm. Aaaaah. Ooooh… Whoaaaa!” Dit klinkt misschien als het begin van een rare film, maar het is de basis van de nieuwe “Eigen Merken”-campagne van Lidl. BBDO probeerde samen met Lidl de juiste woorden te vinden om de kwaliteit en prijs van hun eigen merken te beschrijven, maar soms heb je geen woorden nodig. En dat hebben ze zeer letterlijk genomen.

Zo ook volgens head of marketing Elke De Vuyst. Het is een tv-spot van 25 seconden waarbij we een zalige middagbrunch zien en iedereen volop aan het genieten is van het eten. De bijna dierlijke geluiden bevestigen hierbij het genot van de mensen. Maar dan verschijnen de prijzen van de producten en slaan de geluiden van genot om in geluiden van verbazing. Zo’n hoge kwaliteit aan zo’n lage prijs?! ’t Zal wel zijn!

Dat de eigen merken van Lidl de hoogste kwaliteit zijn is trouwens niet gelogen. En dat kan Lidl makkelijk bewijzen. Zo werden ze voor het tweede jaar op rij uitgeroepen tot Beste Supermarkt van België. Daarnaast hebben ze meerdere eigen merken die door Testaankoop uitgeroepen werden tot “Beste Koop” of “Beste van de Test”. En je kan bij Lidl ook nog eens 62% besparen op je winkelkar door eigen merken te kopen in plaats van A-merken bij een andere supermarkt. Ook dat is bewezen door een onafhankelijk onderzoek van Testaankoop. Deze claims worden verduidelijkt in 3 tag-ons die te zien zijn na de hoofdspot of als alleenstaande online video’s.

De campagne wordt verder uitgebouwd met OOH’s en DOOH’s, social media, promo radiospots en promo online video’s.

Credits

Client: Lidl

Contacts: Mattus Gala, Hendrik Van Wilderode, Elke De Vuyst , Julie Vanderstichele, Sam Borloo, Julie Longerstay, Naomi Domen & Gaia-Maria De Badrihayé

Agency: BBDO Belgium
Media Agency: ZIGT Belgium

Account Team: Ward Braeckevelt, Laura De Clercq & Axel Braeckevelt

Strategy: Dirk Peremans 

CD: Marc Richard Vander Heyden & Jesse Vanophalvens

Creation: Thibault Jacobs & Simon Van Backlé

FR Copy: Gregory Verheyleweghen
NL Copy: Philippe Mertens

Head of RTV: Patricia Van De Kerckhove

RTV Producer: Gaëlle Haessaert

Film Production Company: Hamlet

Executive Producer: Ruben Goots, Jason Felstead, Mathias Kerner

Producer: Pim Verhaert

Director: Sébastien Petretti

DOP: Maxime Desmet

Foodstyling: Sofie Noyen

Decor: Tom Darmstaedter

Styling: Fiona Rombaut

Casting: We Want You casting

Post-Producer: Basile van der Straten

Offline editor TVC: Robin De Pretere

Grading: Xavier Docks

Online editor/ VFX: Robin De Pretere

Sound Production: BBDO

Sound Engineer: Mathieu Schots

Post Production Promo films: BBDO

Editor: Neil Skeet

Design: Christophe Malotaux

DTP: Tom Nackaerts & Petra Saelens

-- 

Lees ook:

GEEN SINTCADEAU TE ZOT VOOR LIDL EN BBDO