BBDO en LDV scoren op IMC Awards

IMC

Communication / News

IMC61 finalisten zijn er dit jaar geselecteerd voor de IMC European Awards voor Integrated Marketing Communications van het IMCC, de Europese Raad die geïntegreerde marketingcommunicatiebureaus en -verenigingen vertegenwoordigt. Zij zijn allemaal al winnaars van nationale geïntegreerde marketingwedstrijden. Voor ons land mochten enkel de winnaars van elke categorie van de Best of Activation Awards door naar de IMC Awards.
De landen die tot nu toe het best scoorden zijn het Verenigd Koninkrijk (16 finalisten) en Ierland (15 finalisten), maar ook ons land doet het met 12 finalisten bijzonder goed. Zo haalde reclamebureau BBDO Belgium maar liefst 9 nominaties binnen: 3 voor 'Unpaid Bills', 3 voor 'Stalker' en 3 voor '5 Euro'. Daarnaast sleepte ook LVD United een plek als finalist in de wacht: drie nominaties, telkens met de campagne voor de Special Olympics.
De eerste selectie werd gemaakt door een jury van zestig toonaangevende professionals uit de industrie in heel Europa. De jury voor de twee ronde, samengesteld uit vertegenwoordigers van de IMCC Raad, vond begin september plaats in Praag. De winnaars zullen bekendgemaakt worden in december.