Be Different, Choose Horeca met Horeca Forma Be Pro en Digizik
Beroepen in de Horeca (hotel, restaurant en café) bieden een inclusief werkkader en zijn rijk aan opportuniteiten voor zij die zichzelf elke dag willen overtreffen. Het zijn beroepen die sterke werkomstandigheden en ontwikkelingsperspectieven bieden op maat van de ambities van medewerkers op zoek naar flexibele uren, creativiteit, menselijk contact en ondernemerschap.
In het huidige landschap is het essentieel om acties te ondernemen die die vitale economische en sociale activiteit in Brussel ondersteunen. Een van de voornaamste uitdagingen is daarbij het aanwerven van personeel en opleiden van medewerkers om het goede functioneren van de horecazaken - en dus de vitaliteit van de sector - te garanderen.
Als antwoord op die uitdaging hebben de volgende spelers de krachten gebundeld om met Digizik en Horeca Forma Be Pro een campagne uit te werken die nieuwe talenten aantrekt voor specifieke opleidingen en tevens carrières in de horeca bevordert: Bruxelles Formation, CSC/ACV, Federatie Horeca, Actiris Brussels, ACLVB/CGSLB, Brussels Hotels Association, VDAB, FGTB Horval, Comeos.
Dat positieve initiatief omvat een sterk engagement van de hoofdpartners, met de creatie van een manifest dat gezamenlijk wordt ondertekend tijdens een evenement in maart 2025. De campagne werd gerealiseerd in samenwerking met lokale spelers uit de sector en de Brusselse producer Stereoclip.
De partners zetten in op een 360°-aanpak met:
● Een sterke branding: de slogan "BE DIFFERENT, CHOOSE HORECA!" gebruikt de H van de Horeca als symbool ≠, om de uniekheid en specifieke voordelen van de horecaberoepen in de verf te zetten.
● Meerdere kanalen: een dedicated mini-site, een campagnevideo, affiches voor OOH en social media content.
● Een uniek evenement: om het engagement van de sector officieel te maken, wordt in maart een ethisch charter ondertekend in aanwezigheid van de Brussels producer Stereoclip, wat de nauwe samenwerking van het initiatief een extra cachet geeft.
● Een sterk mediaplan: op YouTube, Facebook, Instagram, TikTok, Snapchat, evenals programmatic en OOH.
Het agency Digizik is verantwoordelijk voor de strategie, creatie, art direction, productie, evenement en media, met de ondersteuning van Mediaplus voor het offline aspect. De campagne loopt van 4 november tot 04 december 2024, met een tweede golf voorzien vanaf 3 maart 2025 om de boodschap extra naar voren te brengen en het charter te promoten.
Credits:
Klant
Horeca Be Pro Forma
Client contact : Eric Dubois d’Enghien et Laure Van Ranst
Digizik
Account manager : Laura Baudouin
Project manager : Aurore d’Ansembourg
Account Director : Samantha Lomonaco
Creative Director : Ferdinand Bouillard
Art Director : Lara Silber, Alizee Huybrechts et Hélène Daval
Production manager : Marie Le Pévédic
Head of Media : Valentin Mazzara
Media Specialist : Jesùs Vargas Romero
Campaign Manager : Diego De Mendonça et Dohan Hautier
Web developer : Juliette Delpeche
Content Creator : Amandine Donckers
COO : Pelle Craen
CEO Belgium : François Charles
Productie
Video Director : Hyun Lories
Director assistant : Joke Pevenage
DOP : Pieter-Jan Claessens
1st AC : Hannes Bruyneel
2nd AC : Kobe Fleerackers
Gaffer : Dries De Paepe
Elec : Antonin Suppes et Eva Somers
Best boy : Gertjan Coorevits
Stylist : Priscilla Nolle
HMUA : Anais Baivier
Photographer : Sterkendries Mayli
Casting : Ben Rauwel, Naomi Ansah, Coline Hens
Lieux : Restaurant l’Ivresse, Hotel Indigo, Stib/Mivb
Editing : Ward Geerts
Music : Stereoclip
Mix and sound design : Diego Wunsch
Color grading : Baptiste Najean
Mediaplus
Offline media director: Delphine Goor