Be Different, Choose Horeca met Horeca Forma Be Pro en Digizik

4schools / Crea / News

Beroepen in de Horeca (hotel, restaurant en café) bieden een inclusief werkkader en zijn rijk aan opportuniteiten voor zij die zichzelf elke dag willen overtreffen. Het zijn beroepen die sterke werkomstandigheden en ontwikkelingsperspectieven bieden op maat van de ambities van medewerkers op zoek naar flexibele uren, creativiteit, menselijk contact en ondernemerschap.

In het huidige landschap is het essentieel om acties te ondernemen die die vitale economische en sociale activiteit in Brussel ondersteunen. Een van de voornaamste uitdagingen is daarbij het aanwerven van personeel en opleiden van medewerkers om het goede functioneren van de horecazaken - en dus de vitaliteit van de sector - te garanderen.

Als antwoord op die uitdaging hebben de volgende spelers de krachten gebundeld om met Digizik en Horeca Forma Be Pro een campagne uit te werken die nieuwe talenten aantrekt voor specifieke opleidingen en tevens carrières in de horeca bevordert: Bruxelles Formation, CSC/ACV, Federatie Horeca, Actiris Brussels, ACLVB/CGSLB, Brussels Hotels Association, VDAB, FGTB Horval, Comeos.

Dat positieve initiatief omvat een sterk engagement van de hoofdpartners, met de creatie van een manifest dat gezamenlijk wordt ondertekend tijdens een evenement in maart 2025. De campagne werd gerealiseerd in samenwerking met lokale spelers uit de sector en de Brusselse producer Stereoclip.

De partners zetten in op een 360°-aanpak met:

● Een sterke branding: de slogan "BE DIFFERENT, CHOOSE HORECA!" gebruikt de H van de Horeca als symbool ≠, om de uniekheid en specifieke voordelen van de horecaberoepen in de verf te zetten.

● Meerdere kanalen: een dedicated mini-site, een campagnevideo, affiches voor OOH en social media content.

● Een uniek evenement: om het engagement van de sector officieel te maken, wordt in maart een ethisch charter ondertekend in aanwezigheid van de Brussels producer Stereoclip, wat de nauwe samenwerking van het initiatief een extra cachet geeft.

● Een sterk mediaplan: op YouTube, Facebook, Instagram, TikTok, Snapchat, evenals programmatic en OOH.

Het agency Digizik is verantwoordelijk voor de strategie, creatie, art direction, productie, evenement en media, met de ondersteuning van Mediaplus voor het offline aspect. De campagne loopt van 4 november tot 04 december 2024, met een tweede golf voorzien vanaf 3 maart 2025 om de boodschap extra naar voren te brengen en het charter te promoten.

Credits: 

Klant

Horeca Be Pro Forma

Client contact : Eric Dubois d’Enghien et Laure Van Ranst

Digizik

Account manager : Laura Baudouin

Project manager : Aurore d’Ansembourg

Account Director : Samantha Lomonaco

Creative Director : Ferdinand Bouillard

Art Director : Lara Silber, Alizee Huybrechts et Hélène Daval

Production manager : Marie Le Pévédic

Head of Media : Valentin Mazzara

Media Specialist : Jesùs Vargas Romero

Campaign Manager : Diego De Mendonça et Dohan Hautier

Web developer : Juliette Delpeche

Content Creator : Amandine Donckers

COO : Pelle Craen

CEO Belgium : François Charles

Productie

Video Director : Hyun Lories

Director assistant : Joke Pevenage

DOP : Pieter-Jan Claessens

1st AC : Hannes Bruyneel

2nd AC : Kobe Fleerackers

Gaffer : Dries De Paepe

Elec : Antonin Suppes et Eva Somers

Best boy : Gertjan Coorevits

Stylist : Priscilla Nolle

HMUA : Anais Baivier

Photographer : Sterkendries Mayli

Casting : Ben Rauwel, Naomi Ansah, Coline Hens

Lieux : Restaurant l’Ivresse, Hotel Indigo, Stib/Mivb

Editing : Ward Geerts

Music : Stereoclip

Mix and sound design : Diego Wunsch

Color grading : Baptiste Najean

Mediaplus

Offline media director: Delphine Goor