België viel voor Viking en klein meisje

Crea / News

 
EG DentsuU herinnert zich misschien de televisiespot van 100 seconden waarin een jong meisje en haar Viking de hoofdrol spelen – een spot van Dentsu Consulting voor EG, eind 2018. Op minder dan twee weken na de start van de campagne werd de spot al meer dan één miljoen keer bekeken op YouTube. Het geheime recept, denken ze bij Dentsu: het duo raakt een gevoelige snaar. Een jong meisje wordt ziek en dankzij haar ingebeelde Viking geneest ze na verloop van tijd. Wanneer later de oma van het meisje wordt opgenomen in het ziekenhuis, doet het meisje afstand van haar beste vriend zodat haar oma ook beter wordt. Ze toont ons wat we allemaal weten: je zou alles doen om iemand terug gezond te zien. Dentsu Consulting organiseerde op korte tijd twee campagnes om de herkenning van EG te verhogen. Alhoewel ze marktleider zijn op de markt van de generische geneesmiddelen en de dokters en apothekers ze goed kennen, kent de consument ze nog niet. Daar wilden Dentsu Consulting en EG verandering in brengen.

Nog tot eind december was de spot van de Viking en het meisje te zien op TV en online. Via een speciaal opgericht platform konden kijkers zelfs kerst- of nieuwjaarswensen sturen naar vrienden of familie, een boodschap letterlijk en figuurlijk gedragen door het meisje en de Viking. Bij elke verstuurde wens schenkt EG een bijdrage aan het goed doel (Stichting tegen Kanker en Stichting Alzheimer Onderzoek). En tijdens de eindejaarsperiode verschenen de meisje en de Viking nog even op het TV-scherm om iedereen prettige feesten toe te wensen. Wim Vermeulen, managing director Dentsu Consulting: “Dit is een voorbeeld van een TapForward campagne. Het TapForward model is het communicatiemodel dat vandaag het meest effectief is in deze digitale wereld en dat alsmaar meer opgang kent bij de marketeers.”