Belgische Epica-winnaars op een rij

Awards / News

game of torrents wonderman mediamarkt(update) PUB berichtte al afzonderlijk over de Belgische winnaars van de Epica Awards 2018, nu krijgt u ze allemaal nog eens op een rij. Er waren vier Belgische nominaties. Dat is een beperkter aantal dan de vorige jaren, maar niet getreurd: alle nominaties werden omgezet in eremetaal.
Op dag 1 van de jurywerkzaamheden in Amsterdam sleepte ons land alvast een eerste goud binnen. Er is namelijk een Gold Epica Award voor Wunderman Antwerp voor MediaMarkt met "Game of Torrents" in de categorie Branded Content - Native Advertising.

Happiness kreeg een Bronze Award voor de campagne “BlindMeters” voor Ouders van Verongelukte Kinderen (OVK) in de categorie Websites.


Happiness kreeg naast die Bronze Award voor de campagne “BlindMeters” voor Ouders van Verongelukte Kinderen (OVK) in in de categorie Websites bovendien ook een Silver Award in de categorie Public Interest - Health & Beauty.
En na het goud voor Wunderman Antwerp, een zilver voor Happiness en nogmaals brons voor Happiness zette  Wunderman Antwerp tot slot ook de vierde Belgische nominatie voor de Epica Awards 2018 om in eremetaal. Tijdens de awardshow op donderdagavond 15 november mag Wunderman Antwerp een Bronze Epica Award in ontvangst nemen voor een campagne voor Child Focus met "Missing Poster Child" in in de categorie Packaging Design.

Naar goede gewoonte zijn er her en der ook campagnes van merken van AB InBev bekroond (Corona, Budweiser,...). En ook: Belgische muziek werd bekroond tijdens deze editie van de Epica Awards.  De muziek voor “It’s Ok – One Obsession” werd gecomponeerd door het Belgische duo Gregory Caron en Hannes de Maeyer. Ze wonnen er eerder een Lia Award mee, en intussen ook een Gold Ciclope. En nu delen ze in de bronzen vreugde voor deze spot, die bekroond werd voor 'Best Use in Music'.


Ter herinnering: bij de Epica Awards zijn de juryleden enkel journalisten – zo is PUB naar aloude traditie ook dit jaar weer vertegenwoordigd in de jury.