BELGIUM, dat midden februari de tijdelijke naam werd van het biermerk Jupiler, lanceert vanaf april Belgium-collectors items. Te beginnen met 24 speciaal ontworpen flesjes, blikjes en glazen van de verschillende Rode Duivels. Alle verschillende items passen in het #wearebelgium verhaal en zullen zowel in de bars als in de winkels uitgestald worden in een display die oogt als een kleedkamer locker. “Waar anders dan in de kleedkamer wordt de voetballer een Rode Duivel ? De kleedkamer is de plek waar spelers zich klaarstomen voor de match, waar ze hun wedstrijdoutfit aantrekken en waar ze hun eigen identiteit aan de kant zeten om als 1 ploeg België te vertegenwoordigen,” zegt Dimitri Van Loock, marketingmanager Jupiler. “Dat gevoel van eenheid willen we de hele FIFA WereldBeker 2018 campagne ook naast het veld doortrekken.” In april, mei en juni zullen respectievelijk #wearebelgium vlaggen, t-shirts en petten te verzamelen zijn. “De spanning stijgt gaandeweg, net als in de kleedkamer. We bereiden ons beetje bij beetje voor en leven met z’n allen toe naar de start van de FIFA Wereldbeker 2018,” klinkt het.
Alle flesjes hebben bovendien kroonkurken met telkens een Rode Duivel op afgebeeld. Er zijn vlaggen, t-shirts en sjaals te winnen zodat iedereen zich volledig in Belgium outfit kan hullen. Dat allemaal met één doel: de Rode Duivels uit volle borst aanmoedigen. En wie écht van dichtbij wil supporteren, zal zelfs wedstrijdtickets kunnen winnen voor de FIFA Wereldbeker 2018 matchen in Rusland. Met een code op de verpakking van een Belgiumblik en onder de kroonkurk van de flesjes kan de supporter online een voetbalspel spelen en meteen ontdekken of hij of zij gewonnen heeft. En dat is nog niet alles. De sfeer van de kleedkamer zal ook tijdens een aantal publieke events worden doorgetrokken. In meer dan 100 locaties verspreid over België zal de brouwer of een van de partners grote schermen opstellen zodat supporters optimaal Belgisch supporter kunnen zijn en de Rode Duivels aanmoedigen. “We zijn nooit trotser geweest en dat tonen we overal waar we kunnen: online, in onze bars, in winkels, op straat en op events. We are Belgium and we are ready!” besluit Van Loock.