Beobank en Mirum Agency shoppen in de buurt
Beobank lanceert een bewustmakingscampagne om de lokale economie te ondersteunen. Met #IkShopInMijnBuurt wil de bank de aandacht vestigen op lokale handelszaken en zelfstandigen, om hen zo bij te staan in het herstel na de coronacrisis.
Met de campagne, ontwikkeld in samenwerking met Mirum Agency, wil Beobank de voordelen van lokale en artisanale handelaars in de verf zetten om hen maximaal te ondersteunen bij het economische herstel. De slogan #IkShopInMijnBuurt staat hierbij centraal in de campagne. Beobank roept iedereen op om de hashtag en boodschap zoveel mogelijk te delen via sociale media om zo hun waardering uit te drukken voor lokale ondernemers. Mensen kunnen daarbij hun eigen lokale handelaars en favoriete artisanale ambachtslieden ‘taggen’ om hen in het bijzonder een hart onder de riem te steken en hun activiteiten zo extra in de kijker zetten. Op deze manier kunnen we met z’n allen onze lokale handelaars een duwtje in de rug geven en hen de nodige bekendheid geven om hun zaak te ondersteunen.
Ook de handelaars zelf worden betrokken in de campagne. Via de campagnewebsite stelt Beobank een reeks affiches met verschillende beroepscategorieën ter beschikking, gaande van kruideniers en bakkers over kapperszaken en juweliers tot garagisten en fietsenhandels, zodat zij deze in hun zaak omhoog kunnen hangen. De eerste honderd deelnemende handelaars die met hun zaak klant zijn bij Beobank krijgen een gratis reclamecampagne op Facebook gedurende twee weken.
Met de campagne wil Beobank extra aandacht en betrokkenheid creëren rond de lokale economie, legt Eric Vermesse, commercieel directeur professioneel cliënteel bij Beobank, uit: “De voorbije maanden waren bijzonder moeilijk voor heel wat handelaars en zelfstandigen. En ook nu de afbouwstrategie geactiveerd werd en we al in de tweede fase zitten, komt het economische leven maar moeizaam op gang. Ondernemers zijn echter cruciaal voor onze economie; het is dan ook belangrijk dat hun zaak blijft draaien en dat zij opnieuw vooruit kunnen blikken. Met deze campagne willen we hen vertrouwen geven voor de toekomst, door te tonen dat zij op hun bank kunnen blijven rekenen net zoals hun klanten op hen blijven rekenen.”
Credits
Client: Beobank
Contacts: Valérie Lahaut, Florence Neyrinck, Sophie Waucampt, Delphine Descamps
Agence: Mirum Agency
Creative Team: Yves Cwajgenbaum, Rudy Ekren, Marko Leus
Creative Director Xavier Bouillon
Design: Sylvain Kasprzyk
Account: Charline Luyckx
Media: Publicis Groupe: Marine Casas, Joris de Ryck
Social – Be Connect: Olivier Ponteville, Catherine van Gasteren