Deze week heeft de jury van de Merit Awards IKEA bekroond tot Advertiser of the Year. Met deze prijs werd de adverteerder beloond voor zijn creatieve, prijswinnende campagnes. Ter herinnering: in december won Miguel Aguza van IKEA de prijs voor Advertiser Personality of the Year 2016.
En denkt de consument daar hetzelfde over? In 2016 behaalde IKEA de tweede plaats in de categorie ‘Best Corporate Brand’ van de Best Brands Awards. Deze prijsuitreiking is gestoeld op een breed multisectorieel consumentenonderzoek van GfK in opdracht van Serviceplan, met PUB als mediapartner. IKEA finishte op een zucht van The Coca-Cola Company, de winnaar in deze categorie. GfK analyseerde daarbij vooral de aard van de relatie tussen de consument en de twee merken. Het onderzoek van Best Brands onthulde dat IKEA beter presteerde dan The Coca-Cola Company (die met Yves De Voeght de Advertiser Personality of the Year 2015 afleverde) op het vlak van emotionele criteria. Anderzijds toont GfK’s Brand Vivo Model aan dat consumenten een sterkere relatie hebben met The Coca-Cola Company dan met IKEA. Zowel in de categorieën ‘Close Friend’ als ‘Social Circle’ scoort de frisdrankenproducent beter. Best Brands 2017 zal uitwijzen of IKEA al dan niet heeft gewerkt op deze twee puntjes. Afspraak in het Koloniënpaleis op 23 maart.
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]