Het EK van 2024 is nu een kleine week ver en alweer trappen de voetbalbazen de bal mis: handspel is blijkbaar nog steeds verboden .. Daarom bepaalt Bicky dit EK, samen met creative agency Android, zélf de regels: HANDSPEL TOEGELATEN!
De zomercampagne van het Belgische snackmerk speelt in op wat supporters en voetbal verbindt: handspel. Op het voetbalveld mag het dus niet, maar ernaast kunnen we niet zonder. Hoe gaan fans anders van hun snacks genieten?
Eat it, UEFA!
“Met deze campagne laten we duidelijk merken aan wiens kant we staan, namelijk die van de supporters,” vertelt Anneloes Dekkers, brand manager bij GoodLife Foods. “Als de rebel van de snackwereld wagen we ons aan een opstand tegen het almachtige UEFA en hun achterhaalde regeltjes, zoals handspel. Ik zal mijn handen alvast goed kunnen gebruiken wanneer ik mijn Bicky eet tijdens de volgende wedstrijd.”
Hoewel de boodschap duidelijk nog niet tot in het VAR-busje in Duitsland is geraakt, kregen de Belgische snacksupporters wel mee wat de regels zijn tijdens dit EK. Dat doet Android via een campagne op sociale media én OOH in het Belgische straatbeeld.
Credits:
Klant: Bicky (GoodLife Foods)
Contact: Anneloes Dekkers, Tom Stevens
Agency: Android
Account: Wim Van Deun, Julia Digan
Creative director: Arne Meganck
Creatie: Elias Dewulf, Dennis Janssens
Design: Maxim Segers, Rob Claes
Productie video & foto: Shootby
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]