Bpost Paper Reach, chique resultaten met Touch!

Crea / News

Wat doet de Belg als hij zijn brievenbus opent? Tieren en alles weggooien? Sorteren en dan bladeren door wat hem interesseert? Meenemen naar het toilet om later te lezen? Veel adverteerders wilden dat heel graag weten. Dus vond Bpost Media de tool uit om daarachter te komen: Paper Reach. En dankzij de campagne van Touch heeft iedereen hem nu in zijn hoofd zitten.

Le Reach, c’est chic: duizenden clicks!

Het is op het ritme van deze onvergetelijke disco-funktonen dat het bureau zijn campagne creëerde. Twee maanden aanwezigheid op off- en online media, waaronder LinkedIn, waren genoeg om duizenden clicks te genereren: 1.518 webbezoekers, die gemiddeld twee keer kwamen en één minuut bleven. 757.283 reacties op social media en banners. 

Blije mediaplanners en salesteams

Zowel de tool zelf als de campagne werden enthousiast onthaald. De salesteams van Bpost Media zijn opgetogen en vinden dat ze “een echte deuropener hebben gekregen, geboost door een opvallende campagne.” Hetzelfde valt te horen bij adverteerders en mediaplanners. En allemaal zijn ze het erover eens dat deze tool zin geeft om alle bijzonderheden van de sector/het profiel te ontdekken.

Paper Reach, nu al een hit in het milieu

Bpost Media ontwikkelde deze nieuwe tool met de steun van de ACC, UBA en UMA om communicatieprofessionals te helpen de potentiële impact van verschillende papieren media te meten. Www.paper-reach.be is niet alleen gratis, maar ook erg gebruiksvriendelijk. Het volstaat een sector, een profiel en een subprofiel in te voeren om een resultaat te krijgen. Met een paar clicks krijg je toegang tot de cijfers. 

Ter herinnering: Paper Reach is ontstaan op basis van een studie in twee fasen.

  1. 4.585 Belgen van 18 jaar en ouder werden ondervraagd over hun gewoonten en houding ten aanzien van hun brievenbus als reclamemedium.
  2. 1.119 consumenten werden geselecteerd om een dagboek bij te houden over wat ze hadden gelezen en onthouden, en welke media en boodschappen hen hadden geraakt. In de loop van 2020 werden 5.500 paper mails doorgelicht.

Resultaat? Een tool die professionals helpt de impact van hun toekomstige paper mailcampagnes in te schatten.