Het scheelde niet veel of ik was hier niet meer: we waren hier bij PUB zo enthousiast over ons project Room2902 dat we bijna onszelf hadden ontslagen en vervangen door artificiële intelligentie. Bij nader inzien zijn die AI-tekstgeneratoren minder betrouwbaar wat actualiteit, waarheidsgetrouwheid en, toch wel, originaliteit betreft en dus mocht iedereen zijn job behouden. Of toch voor even. Hèhè!
En dat u deze tekst leest, is geen toeval. Eigen lof stinkt een beetje, maar we hebben alvast het raam opengezet: PUB is meer dan ooit alive & kicking. We kijken nu al uit naar de Job Day op 3 mei, naar de zevende editie van Orbit by PUB XP op 19 oktober en naar… (tuut, nog even geduld). We zien ook steeds meer abonnees opduiken: het aantal leden van de PUB Community groeit, het aantal lezers van PUBNews, PUB on Saturday, PUB4Schools en uiteraard good old PUB Magazine neemt toe en de redactie van PUB werd begin dit jaar uitgebreid. Ja, er is leven na corona.
En toch, en toch… Er is werk aan de winkel. Bij ons en, als u het ons toestaat het te zeggen, bij u. Er is, denken we, nood aan enige introspectie. Zijn we goed bezig? De wereld wordt digitaler en dus ook de communicatie. Het aantal mogelijkheden tot communicatie en tot interactie met de consument neemt elke dag nog toe. Maar, houdt oud-reclamemaker Guillaume Van der Stighelen ons verderop in het nieuwste nummer van PUB Magazine ons voor: zijn er voldoende campagnes die ons hard raken? Zijn er digitale campagnes met voldoende butterfly-effect? En hoe moeten we tussen al die troep op sociale media de pareltjes ontdekken? Het is aan merken en reclamemakers van vandaag om te bewijzen dat die pareltjes bestaan. Bring it on, baby!
– Wim De Mont, head of content PUB
Het nieuwe PUB Magazine leest u hier.