Campari: Picon. Bier. En Digizik.

4schools / Crea / News

Digizik begeleidt Campari bij de strategische herpositionering van het iconische aperitief Picon op de Belgische markt. Enkele maanden na de integratie van het Franse aperitief in zijn productportfolio doet Campari een beroep op Digizik om Picon Bière - met 5 cl Picon en 25 cl bier -  in heel België te promoten.

De eerste campagne van drie maanden draait rond het concept ‘Pivon Live’, waarbij verschillende activaties als doel hebben het aperitief te integreren in de Belgische ‘Gorp-soft’-cultuur, van on-trade, off-trade en influence tot digitale en klassieke kanalen.

In maart 2024 vinden er zeven muzikale activaties plaats in partnerbars, met als hoogtepunt een privé showcase op 4 april in een tot op heden geheime locatie. Staan live op de affiche van dit evenement voorbehouden aan de fans van het merk: Yellowstraps en Morgan.

Digizik staat in voor het creatieve en strategische platform van het merk Picon in België, waarbij het bureau ook de campaign branding en art direction voor zich neemt op alle touchpoints, van web en merchandising tot affichage en evenementen. Daarnaast verzorgt Digizik ook de strategische media buying en campaign management voor social media, piloteert het de influencer marketing en begeleidt het Butik Agency in de organisatie van field events.

“Picon is een strategisch merk in ons Belgische portfolio; de nieuwe merkpositionering kapitaliseert op de rijke merkgeschiedenis met een retro-vintage touch, uitgebreid met een extra premium dimensie. De focus op Picon Bière als aperitief maakt deel uit van de strategische herlancering met als doel een nieuw, jonger, meer stedelijk en dynamisch publiek te bereiken dat authenticiteit, eenvoud en nauwe banden als waarden heeft. Dankzij de expertise en creativiteit van Digizik lanceren we deze sterke campagne als eerste concrete stap naar een nieuwe toekomst voor het merk,” aldus Francesca Arcangeli, marketing director van Campari Benelux.

Picon. Bière. And that’s it.

 

Credits:

Client: Campari Benelux

Client contacts: Noémie Legrenzi, Alexia Bertin, Francesca Arcangeli et Nicolas Otero Laguna

Digizik:

Account and Production Manager : Marie Le Pévédic

Project Manager:  Aurore d’Ansembourg

Account Director: Samantha Lomonaco

Creative Director: Ferdinand Bouillard

Creative: Eliott Duckers

Art Directors: Alizée Huybrechts, Lara Silber

Head of Media: Valentin Mazzara

Media Specialist: Jesus Vargas Romero

Campaign Manager: Dohan Hautier

COO: Pelle Craen

CEO: François Charles

Butik Agency: Leen De Jaeghere, Gaël Lespagnard